اسکن عنبیه مسافران در فرودگاه دبی

به گزارش پرسینا بلاگ، فرودگاه دبی مشغول آزمایش اسکنر عنبیه در فرودگاه است. این فناوری طی چند ثانیه چشم فرد را اسکن می کند.

اسکن عنبیه مسافران در فرودگاه دبی

ایده کنترل افراد برای پروازهای فرودگاهی با کمک چشمان آنها کمی عجیب به نظر می رسد، اما قرار است در دبی به طور واقعی اجرا شود.

فرودگاه دبی مشغول آزمایش اسکنر عنبیه چشمان است که به مسافران اجازه می دهد در هواپیما سوار شوند. آزمایش این فناوری نوآورانه از ماه گذشته آغاز شد و به این ترتیب هنگام ورود یا خروج از کشور امارات متحده عربی نیازی به برخورد میان انسان ها وجود نخواهد داشت.

اسکنرهای عنبیه پس از مرحله چک -این نصب شده اند و در حقیقت جایگزین بلیت های کاغذی یا اپلیکیشن موبایل شده اند. وب سایت فرودگاه دبی ادعا می کند کل فرایند اسکن فقط چند ثانیه طول می کشد. در توضیحات آن نیز آمده است: کافی است مسافر تصویر پاستورتش را روی اسکنر قرار دهد، وارد گیت شود، اسکن چشم را انجام دهد و از گیت خارج شود. کل این فرایند چند ثانیه خواهد بود.

طی سال های اخیر فرودگاه های سراسر جهان استفاده از فناوری های شناسایی صورت را برای کنترل پروازهای مسافران گسترش داده اند.

اما اسکنر عنبیه که در فرودگاه دبی نصب شده قابلیت گیت های اتوماتیک معمول را ارتقا می دهد. این فناوری اطلاعات عنبیه چشم را به مخزن شناسایی صورت مرتبط می کند. به این ترتیب نیازی نیست مسافر اسناد شناسایی یا کارت پرواز خود را نشان دهد.

البته استفاده از این فناوری سوالاتی درباره نظارت گسترده در افراد در این کشور را به وجود آورده است. کارشناسان معتقدند امارات متحده عربی یکی از کشورهایی است که تعداد دوربین های نظارت آن به ازای سرانه جمعیت بسیار زیاد است.،مهر

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7003

به "اسکن عنبیه مسافران در فرودگاه دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکن عنبیه مسافران در فرودگاه دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید