اعلام آمادگی آمریکا برای مشارکت در مذاکرت پیرامون برجام، بورل: حمایت می کنیم

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آمریکا پس از ملاقات دیروزشان بیانیه ای منتشر کردند که در بخشی از آن به موضوع توافق هسته ای به عنوان یکی از محورهای رایزنی هایشان پرداخته شده است.

اعلام آمادگی آمریکا برای مشارکت در مذاکرت پیرامون برجام، بورل: حمایت می کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، در بخشی از یک بیانیه مشترک آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پس از ملاقات روز گذشته شان در بروکسل منتشر شده، آمده است: بورل و بلینکن تایید کردند که برجام (توافق هسته ای) هنوز یک دستاورد مهم دیپلماسی چندجانبه بر خلاف مسائل موجود است. آن ها درباره فاصله دریافت ادامه دار ایران از تعهدات برجامی اش ابراز نگرانی نموده و بر حمایت کاملشان از فعالیت آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت مستقل بر تعهدات هسته ای ایران تاکید نمودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بلینکن بر آمادگی آمریکا برای مشارکت دوباره در دیپلماسی هدفمند برای رسیدن به بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام توسط آمریکا و ایران تاکید نمود. بورل از چشم انداز بازگشت آمریکا به برجام استقبال کرد. هر دو طرف از کوشش های دیپلماتیک مداوم و ارتباط هماهنگ کننده ارشد برجام(بورل) با تمام شرکای دخیل در توافق در راستای اطمینان یافتن از اجرایی شدن کامل تعهدات هسته ای و تعهد لغو تحریم ها در برجام حمایت کردند. آمریکا برای مشارکت در مذاکرات نتیجه بخش در راستای رسیدن به این هدف اعلام آمادگی کرد.

اظهارات بلینکن و بورل درباره فاصله دریافت ایران از تعهدات هسته ای اش در پی این مطرح می گردد که ایران در پی خروج یک جانبه آمریکا از برجام در سال 2018 و متحمل شدن تحریم های بازگردانی شده و تحریم های جدید آمریکا، بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه عادی سازی روابط مالی با ایران و کاهش تاثیر تحریم های آمریکا، فقط طبق اقدامات چاره جویانه مقرر در متن توافق هسته ای، بعضی تعهدات داوطلبانه اش را در واکنش به بدعهدی طرف های توافق در عمل به تعهداتشان کاهش داده است.

مقامات کشورمان تاکید نموده اند تمامی اقدامات ایران برای کاهش تعهداتش بازگشت پذیرند و با پایبندی تمام اعضای توافق هسته ای به تعهداتشان، این اقدامات به حالت قبل بازخواهند گشت.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6818

به "اعلام آمادگی آمریکا برای مشارکت در مذاکرت پیرامون برجام، بورل: حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی آمریکا برای مشارکت در مذاکرت پیرامون برجام، بورل: حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید