افزایش چالش ها و نگرانی های دانشجویان بین المللی برای جابجایی

به گزارش پرسینا بلاگ، یکی از عظیم ترین مقاصد مهاجرتی دانشجویان بین المللی به علت محدودیت های پردازش ویزا با چالش های فراوانی روبه رو است.

افزایش چالش ها و نگرانی های دانشجویان بین المللی برای جابجایی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از عظیم ترین بازار های درآمدی آمریکا مربوط به دانشجویان بین المللی است. با شیوع کرونا و محدودیت ها در پردازش درخواست های دانشجویی ایالات متحده، فرایند جذب دانشجویان بین المللی متزلزل شده است؛ تعداد زیادی از کنسولگری های ایالات متحده در سراسر دنیا، پردازش ویزا را متوقف نموده اند و ذینفعان به طور جدی نگران هستند.

کنسولگری های ایالات متحده در سراسر دنیا در حال پردازش ویزا نیستند و این امر باعث نگرانی جدی سهامداران می گردد که دانشجویان بین المللی برای ترم پاییز 2021 نمی توانند به دانشگاه ها برسند. گزارش ها نشان می دهد که از 265 سفارت و کنسولگری ایالات متحده در سراسر دنیا 123 سفارت، بسته یا موقتاً تعطیل شده اند یا فقط قرار های اضطراری ارائه می دهند.

این افول جدی در ظرفیت پردازش ویزای ایالات متحده، سد راه دانشجویان بین المللی است. ذی نفعان هشدار دادند که اگر شرایط بهتر نگردد، نهاد ها با مسائل جدی اقتصادی روبرو خواهند شد. همه گیری ویروس کرونا، منجر به کاهش چشمگیر ظرفیت پردازش ویزا در این بخش شده است. علاوه بر این، طیف وسیعی از اعلامیه های ریاست جمهوری که سفر در پاسخ به همه گیری را محدود می نماید، منجر به محدودیت بیشتر در صدور ویزا در سراسر دنیا می گردد.

یک مجموعه داده که توسط گروهی از استخدام نمایندگان گردآوری شده است، زمان انتظار ویزا را نشان می دهد که در وب سایت های کنسولگری های ایالات متحده از سراسر دنیا نشان داده شده است. این فهرست 265 کنسولگری ایالات متحده را نشان می دهد. در حال حاضر 60 کنسولگری وجود دارد که ویزای دانشجویی زمان انتظار 14 روز یا کمتر را نشان می دهند.

20 کنسولگری دیگر وجود دارد که زمان انتظار آن ها بین 15 تا 60 روز است و 13 کنسولگری که زمان انتظار بین 65 تا 256 روز است. 172 کنسولگری به جامانده بسته یا موقتاً تعطیل هستند و نتایج زمان انتظار را نشان نمی دهند یا فقط قرار های اضطراری ارائه می دهند.

آسیب احتاقتصادی ناشی از مسائل مربوط به پردازش ویزا از نظر ذینفعان اصلی ایالات متحده قابل توجه است. دانشگاه هایی که تعداد زیادی دانشجوی خارجی ثبت نام می نمایند و به عنوان منبع اصلی درآمد به پرداخت شهریه خود وابسته هستند، آسیب پذیرترین دانشگاه ها هستند.

کاهش تعداد دانشجویان بین المللی ثبت نام شده نه تنها بر درآمد شهریه بلکه بر موقعیت های نهادی در گروه های دانشگاهی و موقعیت کارکنان در مناطقی مانند خدمات بین المللی دانشجویی، پذیرش و مدیریت ثبت نام تأثیر می گذارد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7161

به "افزایش چالش ها و نگرانی های دانشجویان بین المللی برای جابجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چالش ها و نگرانی های دانشجویان بین المللی برای جابجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید