اپلیکیشین شاد به روز شد ، جزئیات امکانات جدید و برطرف مسائل

به گزارش پرسینا بلاگ، سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از ارائه نسخه جدید نرم افزار شاد اطلاع داد و به تشریح برطرف اشکالات نسخه های قبلی و امکانات جدید آن پرداخت.

اپلیکیشین شاد به روز شد ، جزئیات امکانات جدید و برطرف مسائل

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره مسائل پیش آمده برای دانش آموزان و معلمان در اپلیکیشن شاد اظهار کرد: در نسخه جدید ارائه شده از نرم افزار شاد، ایرادات نسخه های قبلی برطرف شده است و دانش آموزان و معلمان می توانند با به روزرسانی نسخه قبلی، نسخه جدید را جایگزین و بهره برداری نمایند.

وی با اشاره به بالا بودن حجم فایل ها و برنامه های ارسالی در اپلیکیشن شاد، گفت: بر این موضوع واقفیم که بالا بودن حجم فایل ها باعث اشغال فضای زیادی در تبلت یا گوشی معلمان می گردد و برای برطرف این مشکل، گزینه ای را در روی اپلیکیشن شاد قرار دادیم که امکان فشرده سازی فایل ها را فراهم می نماید؛ معلمان و دانش آموزان باید ابتدا فایل را فشرده و سپس ارسال نمایند؛ علاوه بر این باید به معلمان آموزش داده گردد که فیلم های فراوریی را با حجم کم ضبط و ارسال نمایند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: معمولاً معلمان با گوشی همراه خود فیلم گرفته و از ابزارهای فشرده سازی استفاده نمی نمایند، به همین دلیل چنین مسئله ای به وجود می آید؛ ما برای حل این مسائل روی آپدیت جدید این ویژگی را گذاشته ایم که هم زمان با آپلود کردن، فایل ها فشرده سازی هم می شوند.

شرفی در واکنش به مقایسه سادگی کار در نرم افزار شاد با نرم افزارهای خارجی مانند واتس آپ و غیره توضیح داد: طی روزهای آینده دو ابزار در اپلیکیشن شاد ایجاد خواهد شد؛ یکی از این ابزارها مربوط به حضور و غیاب است و یک ابزار دیگر هم پخش آنلاین یا لایو است؛ از بازخوردهای دریافت شده از دانش آموزان به جرأت پیش بینی می کنیم که در صورت اضافه شدن این دو ابزار دانش آموزان و معلمان اپلیکیشن شاد را به همسان های خارجی خود ترجیح خواهند داد.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکان حضور و غیاب قبلا هم بوده و معلمان پیش تر هم در این فضا حضور و غیاب را چک می کردند، گفت: با بارگذاری ابزار جدید در نسخه به روز اپلیکیشن شاد، این نرم افزار قادر است خودش حضور دانش آموزان را اعلام کند در حالی که در نسخه قبلی معلم با چک کردن آنلاین بودن دانش آموز متوجه حضور او در کلاس می شد.

شرفی ادامه داد: همچنان پیگیر رایگان شدن اینترنت هستیم. وزیر آموزش و پرورش برای این کار به رئیس جمهور و به آقای آذری جهرمی نامه ارسال کردند و امیدواریم این کار هم انجام گردد. ما با جدیت پیگیر رایگان شدن اینترنت دانش آموزی هستیم تا سریع تر کار انجام گردد؛ رایگان شدن هزینه اینترنت برای استفاده از نرم افزار شاد هم مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را دارد و باید انجام گردد.

وی به شرایط زیر ساخت های موجود برای پیاده سازی اپلیکیشن شاد در کشور اشاره نمود و گفت: زیرساخت استفاده از ابزارها در کشور ما فراهم بوده، زیرا پیش از اپلیکیشن شاد هم بعضا از اپلیکیشن های خارجی استفاده می شد. البته زیرساخت ها بعضا مسائلی داشته است و بیشتر در زمینه سرورها بوده است. از این رو ما در مرحله اول درخواست کردیم که یک دیتاسنتر خاص و یک پهنای باند اختصاصی برای کل سامانه شاد ایجاد گردد.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسائلی که در اوایل داشتیم تا حدود زیادی مرتفع شده و هر مسئله ای که در سیستم بوده پیگیری شده است، اظهار کرد: 12 میلیون معلم و دانش آموز، اپلیکیشن شاد را نصب کردند و حدود 700 میلیون فایل با حجم های مختلف در آن جا به جا به شده است. فراوری این برنامه از نظر شبکه ای محدودیت نداشته و تنها در زمینه سرورها برای ذخیره سازی و پردازش مشکل ایجاد می شده که آن را برای این نرم افزار به شکل اختصاصی تهیه کردیم.

شرفی با اشاره به شروع موج دوم کرونا در پاییز با توجه به اعلام وزارت بهداشت اعلام کرد: قطعا تا آن موقع این نرم افزار به مرحله ای خواهد رسید که دانش آموزان و معلمان مسئله ای نداشته باشند. در حال توسعه نرم افزار هستیم و مدام ابزارهایی به این برنامه اضافه می گردد، حتی ابزارهای آموزش آنلاین یا آزمون ساز را اضافه خواهیم کرد.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: مابقی ابزارهایی که به آموزش یاری می نمایند، کم کم در مرحله توسعه به سیستم اضافه می گردد و در نهایت شاد به برنامه ای تبدیل خواهد شد که بتواند به راحتی تعامل دانش آموزان را پوشش دهد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4389

به "اپلیکیشین شاد به روز شد ، جزئیات امکانات جدید و برطرف مسائل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشین شاد به روز شد ، جزئیات امکانات جدید و برطرف مسائل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید