بحران کرونا کاهش 74 درصدی گردشگران را رقم زد

به گزارش پرسینا بلاگ، مقاصد در سراسر جهان به دلیل کاهش بی سابقه تقاضا و محدودیت های گسترده سفر در سال 2020 نسبت به سال گذشته با کاهش ورود یک میلیارد گردشگر خارجی روبرو شدند و این رقم در مقابل کاهش چهار درصدی ثبت شده طی رکود جهانی اقتصاد در سال 2009 است.

بحران کرونا کاهش 74 درصدی گردشگران را رقم زد

ایسنا: به نقل از نیوز، بر اساس آخرین نتایج سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، گردشگری جهانی در سال 2020 با کاهش 74 درصدی گردشگر بین المللی، بدترین سال ثبت شده را تجربه کرده است.

مهم ترین نتایج این بررسی شامل موارد ذیل است:

محققان تخمین زدند که صنعت گردشگری در سال 2020 حدود 1.3 تریلیون دلار درآمد حاصل از صادرات را از دست داد.

بهبود صنعت سفر آهسته خواهد بود، زیرا انواع جدید بیماری کووید- 19 باعث می شود تا دولت ها به ممنوعیت از سفر برای جلوگیری از شیوع بیماری ادامه دهند.

بر اساس نظرسنجی اخیر UNWTO، کارشناسان گردشگری درباره چشم انداز آینده بسیار محتاط هستند، زیرا بیشتر آنان تا قبل از سال 2023، انتظار بازگشت به سطح قبل از همه گیری را ندارند.

بین 100 تا 120 میلیون شغل گردشگری به طور مستقیم در معرض خطر است که بسیاری از آن ها در شرکت های کوچک و متوسط هستند.

در اوایل سال 2021 با پایان بدترین سال در تاریخ گردشگری احساس خوش بینی در صنعت گردشگری اندک است.

در آغاز سال جدید میلادی و به دنبال از دست دادن 1.3 تریلیون دلار درآمد صادرات در سال 2020، محدودیت های سفر مجددا اعمال می شود، زیرا دولت ها در تلاش هستند تا از گسترش انواع جدید و بسیار خطرناک ویروس کرونا جلوگیری کنند.

در حالی که بهبود کوتاه مدت در ماه های تابستان سال 2020 امیدهای بهبود سریع بخش گردشگری را تقویت کرده بود، اما با موج جدید همه گیری در پاییز و زمستان این امیدها نیز از بین رفته است.

زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل UNWTO گفت: اگرچه در زمینه ایجاد سفرهای بین المللی ایمن موارد بسیاری ارائه شده است، اما می دانیم که این بحران به طور کامل پایان نیافته است. هماهنگی، تناسب و دیجیتالی کردن اقدامات مربوط به کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید- 19 مرتبط با سفر، از جمله آزمایش، ردیابی و گواهی واکسیناسیون به عنوان مبانی اساسی ارتقاء سفرهای ایمن و آماده سازی برای بهبود گردشگری پس از فراهم شدن شرایط است.

هنگامی که گردشگری دوباره فعالیت خود را از سرگیرد، کارشناسان UNWTO با توجه به افزایش گردشگری داخلی و گردشگری کم شتاب یا آرام (slow travel) تقاضای فزاینده ای را برای فعالیت های گردشگری در فضای باز و طبیعت محور پیش بینی می کنند. این موضوع در آخرین گزارش Vietnam Travel Trends 2021 نیز ذکر شده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6667

به "بحران کرونا کاهش 74 درصدی گردشگران را رقم زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا کاهش 74 درصدی گردشگران را رقم زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید