برگزاری تورهای تهران گردی نوروز 98 توسط شهرداری

به گزارش پرسینا بلاگ، جزئیات تور تهران گردی نوروز 98

با نزدیک شدن سال نو و شروع تعطیلات نوروزی بسیاری از خانواده های ایرانی در حال برنامه ریزی سفر نوروزی هستند تا به بهترین شکل از تعطیلات پیش رو استفاده نمایند. وقتی بحث تورهای نوروزی و مقاصد گردشگری داخلی باشد شاید کمتر کسی تهران را به عنوان مقصد در نظر بگیرد. اما پایتخت ایران در کنار شلوغی و ترافیک و آلودگی، جاذبه های گردشگری فراوانی هم دارد که می تواند برای مسافران سایر شهرها و حتی خودِ تهرانی ها هم بسیار جذاب باشد. به همین دلیل، آقای مهدی سیف، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران روز دوشنبه در نشست خبری که با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشتند برنامه های ویژه برای نوروز 98 را اعلام کردند. این برنامه های با شعار دور تهران بگردیم ارائه شده اند و با هزینه ای مقرون به صرفه شما را به سفری یک روزه در دل تهران قدیم می برند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر و جزئیات تور تهران گردی نوروز 98 بیشتر صحبت کنیم.

برگزاری تورهای تهران گردی نوروز 98 توسط شهرداری

برای رزرو بهترین تورهای نوروز 99 اینجا را کلیک کنید

برگزاری تورهای تهران گردی توسط شهرداری

همان طور که گفتیم آقای مهدی سیف، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، عصر دوشنبه در نشست خبری که با خبرنگاران و فعالان حوزه گردشگری داشتند به ارائه برنامه های ویژه و تور تهران گردی نوروز 98 پرداختند و توضیحاتی را مطرح کردند. به گفته ایشان و به گزارش خبرگزاری ایرنا: مطابق سال های گذشته تورهای تهران گردی میزبان گردشگران است و آنان می توانند از 28 اسفند 97 تا 15 فروردین 98 با مراجعه به نشانی https://visit.tehran.ir و تماس با شماره 137 در این تورها ثبت نام نمایند. شمیران گردی، نوجوان، گذر زمان، ادب و هنر، موزه گردی، طبیعت گردی، گذر ادیان، علم و هنر را از جمله تورهای گردشگری شهرداری تهران در نوروز عنوان و بیان نمود: این تورها متناسب با سن و علاقه مخاطبان تعریف شده است.

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران اینجا را کلیک کنید

جزئیات تور تهران گردی نوروز 98

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح اتوبوس گردشگری و تور تهران گردی در نوروز 98 بیان نمودند: با توجه به شرایط نامناسب مالی، قیمت تورها کاهش پیدا نموده است تا همه اقشار بتوانند در تور تهران گردی نوروز 98 شرکت نمایند. در برگزاری تورها مواردی همچون هزینه حمل و نقل، ورودیه مراکز، بیمه گردشگران، پذیرایی و دستمزد راهنما مدنظر قرار می گیرد. در این طرح جهت گردشگری با مصوبه ترافیکی تعریف شده است و اتوبوس ها همراه راهنمایان گردشگری از ساعت 10 تا 17 اقدام به راهنمایی گردشگران به سمت نزدیکترین مقاصد گردشگری می نمایند.

وی، پرسه در شهر را از دیگر طرح های ستاد گردشگری شهرداری تهران در نوروز 98 بیان کرد و اضافه نمود: در قالب این طرح برای نخستین بار راهنمایان گردشگری در سطح شهر برای پرسه زدن به همراه گردشگران به صورت پیاده در 18 جهت مشخص شده از جمله میدان مشق، گذر عین الدوله، میدان امام خمینی(ره)، ری و خیابان ولیعصر(عج) حضور پیدا و مقاصد گردشگری را به آنان معرفی می نمایند. همچنین کانترهای استقبال از گردشگران در 11 نقطه وروردی مبادی جاده ای، ریلی و هوایی شهر تهران نیز در کنار سایر نهادها مثل پلیس راهور، هلال احمر و اورژانس مستقر خواهند شد تا راهنمای گردشگران نوروزی باشند.

برای رزرو آنلاین هتل در تهران اینجا را کلیک کنید

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اضافه نمود: 100 ایستگاه اطلاع رسانی گردشگری در سطح شهر تهران مستقر شده و صد هزار بسته فرهنگی در این ایستگاه ها توزیع می گردد. تبلیغات محیطی برای معرفی 30 مقصد گردشگری در بیلبوردها و عرشه پل ها با همکاری سازمان زیباسازی از ابتدای نوروز انجام می گردد.

سیف با اشاره به برپایی ایستگاه های اسکان موقت برای مسافران نوروزی در پنج بوستان شهر تهران گفت: سال گذشته شهرداری تهران سوله های بحران را برای اسکان مسافران در نظر گرفته بود که با اعتراض هتل داران روبه رو شد که با وجود تخفیف در اقامت، 70درصد ظرفیت مراکز اقامتی خالی بود و سال جاری برای اقامت کوتاه مدت مسافران بوستان های مسافر واقع در بزرگراه بابایی، سرخه حصار، چیتگر، مسافر در بزرگراه امام رضا(ع) و ولایت در نظر گرفته شده است. البته برنامه های ستاد گردشگری شهرداری تهران معطوف به نوروز نیست و سال جاری همایش ها و نشست هایی مختلفی درباره شناخت تهران و جشنواره عکس گردشگری برگزار گردید.

اتوبوس های گردشگری

سیف درباره تردد نکردن اتوبوس های گردشگری بدون سقف در تهران که به هاپ آن هاپ آف (hop on hop off) معروفند اظهارداشت: این اتوبوس ها چند سال گذشته وارد کشور شد اما مجوزهای قانونی و استاندارهای زیست محیطی را کسب نکرد و نتوانست پلاک دریافت کند، نوروز سال گذشته سعی کردیم برای تردد آنها مجوز دریافت کنیم اما پیمانکار اعلام آمادگی نکرد و سال جاری طرح اتوبوس های گردشگری با مجوز لازم اجرا می گردد و در تلاشیم این طرح علاوه بر نوروز در طول سال نیز اجرا گردد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4168

به "برگزاری تورهای تهران گردی نوروز 98 توسط شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تورهای تهران گردی نوروز 98 توسط شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید