برگزاری جلسه شورای امنیت ملی عراق، تصمیم برای بازنگری در روابط با ائتلاف بین المللی

به گزارش پرسینا بلاگ، شورای امنیت ملی عراق از بازنگری روابط این کشور با ائتلاف بین المللی در پی حمله شامگاه یکشنبه آمریکا به مواضع حشد شعبی خبر داد.

برگزاری جلسه شورای امنیت ملی عراق، تصمیم برای بازنگری در روابط با ائتلاف بین المللی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، نشست شورای امنیت ملی عراق برای بررسی حمله شامگاه یکشنبه آمریکا به مواضع گردان های حزب الله عراق در القائم برگزار شد.

حاضران در جلسه شورای امنیت ملی عراق در سرانجام این نشست با صدور بیانیه ای تأکید کردند که تجاوز آمریکا به مواضع گردان های حزب الله؛ عراق را بر آن می دارد که در روابط خود با ائتلاف بین المللی تحت امر واشنگتن بازنگری کند.

در این بیانیه آمده است: حمله به القائم نقض حاکمیت عراق و تجاوزی خطرناک است. این عملیات نیروهای عراقی را هدف قرار داد که یک جبهه قابل توجه علیه بازماندهای داعش را در مناطق مرزی تشکیل می دهند و این مسأله امنیت و حاکمیت عراق و همه را به خطر می اندازد.

شورای امنیت ملی عراق در ادامه این بیانیه تأکید کرد، آمریکا به نتیجه گیری های و اولویت های سیاسی خود تکیه کرده است، نه اولویت های دولت و ملت عراق. حفاظت از پایگاه ها و نیروهای مستقر در آن فقط و فقط بر عهده نیروهای امنیتی عراق است و این نیروها هستند که در نهایت تصمیم می گیرند که از شرکای شان کمک بگیرند یا خیر، نه اینکه طرف های دیگر اقدامی را انجام دهند. عراق بارها تأکید کرده است که میدان درگیری های منطقه ای و بین المللی نیست.

این شورا در ادامه آورده است: نباید این مسأله فراموش شود که فداکاری ها و پیروزی های نیروهای عراقی در مقابل داعش، امنیت را برای همه به ارمغان آورد نه تنها عراق و تهدید امنیت عراق و وارد کردن آن به درگیری های منطقه ای خطرات و ضررهای قابل توجهی را برای همه به همراه خواهد داشت و بسکمک از افرادی که در حمله آمریکا به شهادت رسیده و یا مجروح شدند در این پیروزی ها در مقابل داعش سهیم بوده اند.

شورای امنیت ملی عراق در سرانجام بیانیه خود تأکید کرد: این تجاوز ددمنشانه مخالف با اهداف و اصولی است که ائتلاف بین المللی بر اساس آن تشکیل شده است و عراق را بر آن می دارد تا در همکاری های امنیتی و سیاسی خود با این ائتلاف بازنگری کند.

در همین حال، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق نیز در جرین نشست شورای امنیت ملی این کشور در واکنش به حمله هوایی آمریکا علیه مواضع حشد شعبی ، آن را تجاوزی مجرمانه و خطرناک خواند و گفت که این حمله تبعات خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2970

به "برگزاری جلسه شورای امنیت ملی عراق، تصمیم برای بازنگری در روابط با ائتلاف بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه شورای امنیت ملی عراق، تصمیم برای بازنگری در روابط با ائتلاف بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید