بلژیک مخالف درخواست مکانیزم ماشه آمریکاست

به گزارش پرسینا بلاگ، بلژیک اظهار داشت با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده قادر نیست تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند

بلژیک مخالف درخواست مکانیزم ماشه آمریکاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نمایندگی بلژیک در سازمان ملل با تاکید بر اینکه آمریکا به دلیل خروج از برجام نمی تواند تحریم های سازمان ملل علیه ایران را برگرداند، خواستار حفظ توافق هسته ای شد.

به دنبال درخواست رسمی آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران، بزرگترین متحدان اروپایی این کشور یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه (موسوم به تروئیکای اروپایی) طی بیانیه ای مخالفت خود را با این درخواست آمریکا ابراز داشتند.

تروئیکای اروپایی در بیانیه خود خاطرنشان کرده اند که آمریکا در روز 8 مه 2018 [18 اردیبهشت 1397] به طور رسمی مشارکت خود را برجام را متوقف کرده و به همین دلیل نمی تواند اقدام به فعال سازی مکانیزم ماشه -که در چارچوب برجام و برای مشارکت کنندگان برجام تعریف شده است- کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: ما موضع خود در این زمینه را خیلی صریح به تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده ایم. ما نمی توانیم از این اقدام آمریکا که برخلاف تلاش های کنونی ما برای حمایت از برجام است، حمایت کنیم.

روز 20 آگوست، آمریکا با ارسال نامه ای به شورای امنیت خواستار آغاز فرایند بازگشت اتوماتیک [تحریم ها] شده که به طرف های برجام اجازه می دهد خواستار بازاعمال تحریم های چندجانبه ای علیه ایران شوند که ذیل مفاد قطعنامه 2231 علیه ایران رفع شده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5108

به "بلژیک مخالف درخواست مکانیزم ماشه آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلژیک مخالف درخواست مکانیزم ماشه آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید