به هرگونه بدعهدی، سوءنیت و اقدامات غیرسازنده طرف های برجام با جدیت و قاطعیت پاسخ می دهیم

به گزارش پرسینا بلاگ، سید عباس موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر برای همگان، خصوصا برای سه کشور اروپایی طرف برجام، روشن می سازد که به هرگونه بدعهدی، سوءنیت و اقدامات غیرسازنده با جدیت و قاطعیت به طور مناسب پاسخ خواهد داد.

به هرگونه بدعهدی، سوءنیت و اقدامات غیرسازنده طرف های برجام با جدیت و قاطعیت پاسخ می دهیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد بیانیه سه کشور اروپایی مبنی بر شروع فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام توسط این سه کشور به خبرنگاران اظهار کرد: ابتدا این شرح ضروری است که اقدام سه کشور اروپایی یک اقدام کاملا انفعالی و از موضع ضعف به شمار می رود. فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام را جمهوری اسلامی ایران از یکسال و اندی پیش و با ارسال نامه های رسمی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان به هماهنگ نماینده کمیسیون مشترک برجام شروع نموده و لذا نه به لحاظ فرآیندی و نه به لحاظ عملی اتفاق جدیدی نیافتاده است.

موسوی گفت: واقعیت آن است که به دنبال اعلام خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های این کشور که بایستی وفق برجام لغو می شدند، برجام در یک شرایط عدم توازن و ناپایدار نهاده شد. در نتیجه جمهوری اسلامی ایران وفق بند 36 برجام با شروع فرآیند حل و فصل اختلافات، مساله را به کمیسیون مشترک برجام ارجاع داد و این کمیسیون درجلساتی که برای رسیدگی به درخواست ایران برگزار گردید، چه در سطح مدیران سیاسی و چه در سطح وزرا، با اجماع و تاکید همه طرف های برجام مبنی بر اینکه سبب اصلی شرایط بغرنج کنونی، خروج غیرقانونی آمریکا از برجام است، راه چاره هایی را برای جبران این شرایط تصویب نمود. اما متاسفانه در مدت یکسال طرف های اروپایی برجام به رغم تعهداتی که هم در برجام داشتند و هم صراحتا و به طور رسمی پس از خروج آمریکا از برجام در جلسات کمیسیون مشترک برعهده گرفتند، نتوانستند اقدامی ملموس و جدی برای ایفای تعهدات خود صورت دهند و به همین سبب نیز، کشورمان از مقررات پیش بینی شده در بند های 26 و 36 برجام استفاده نموده و اجرای بخشی از تعهدات هسته ای خود را طی پنج گام با فواصل زمانی قابل ملاحظه متوقف نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: در حقیقت اعلام شروع فرآیند حل و فصل اختلافات و فعال کردن بند 36 برجام از سوی طرف های اروپایی در فضایی مطرح می گردد که این بند از مدت ها پیش توسط جمهوری اسلامی ایران مورد استناد نهاده شده است و شرایط جدیدی ایجاد نخواهد شد. البته چنانچه اروپایی ها - که در بیانیه خود مدعی هستند این اقدام را با حسن نیت و با هدف حفظ برجام صورت داده اند- به جای کوشش برای ایفای تعهدات خود و بهره مند کردن ایران از آثار لغو تحریم ها وفق پیوست دو برجام، به تداوم راستا وادادگی در برابر آمریکا ادامه دهند و یا بخواهند از فرآیند حل و فصل اختلافات در کمیسیون مشترک برجام سوءاستفاده نمایند، باید خود را برای پذیرش تبعات آن نیز آماده نمایند که این تبعات قبلا به آنان از طرق مقتضی گوشزد شده است.

جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته آمادگی کامل دارد با هرگونه حسن نیت و کوشش سازنده برای حفظ این توافق مهم بین المللی با نهایت حسن نیت روبرو گردد و در این راستا از هر ابتکار عمل سازنده ای حمایت به عمل آورد. در مقابل، بار دیگر برای همگان، خصوصا برای سه کشور اروپایی طرف برجام، روشن می سازد که به هرگونه بدعهدی، سوءنیت و اقدامات غیرسازنده با جدیت و قاطعیت به طور مناسب پاسخ خواهد داد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3083

به "به هرگونه بدعهدی، سوءنیت و اقدامات غیرسازنده طرف های برجام با جدیت و قاطعیت پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به هرگونه بدعهدی، سوءنیت و اقدامات غیرسازنده طرف های برجام با جدیت و قاطعیت پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید