تاثیرات فرایند رکود مالی در افزایش تعمیرات و بازیابی لوازم خانگی برقی

به گزارش پرسینا بلاگ، در سال های اخیر و مخصوصا یک سال گذشته و شیوع بیماری کرونا، اقتصاد دنیا رو به رکود گذاشته است. این رکود از میزان معاملات بین المللی تا دخل و خرج کارخانجات و کارگاه های داخلی بسیار مشهود بوده است. بر اساس گزارشات خرید لوازم الکترونیک نیز با همین شیب نزولی کمتر از سال های پیش بوده است. اما به عکس بر اساس آماری که در سال 99 منتشر شده است میزان تعمیرات لوازم خانگی رو به افزایش بوده است. این بدین معناست که ارزش تعمیر و نگهداری لوازم برقی چه در حوزه خانگی و چه اداری بالاتر رفته است. به همین دلیل نیز شاهد ظهور استارتاپ هایی در این زمینه هستیم که تعمیرات لوازم برقی خانگی و غیر خانگی را حتی در محل مشتری انجام میدهند.

تاثیرات فرایند رکود مالی در افزایش تعمیرات و بازیابی لوازم خانگی برقی

پیدایش و رشد این استارتاپ ها علاوه بر اینکه از افزایش فرهنگ مصرف گرایی جلوگیری می نماید و مشتریان را به سمت استفاده و تعمیر لوازم خانگی خود سوق می دهد، باعث فراوری اشتغال نیز شده است.چرا که عموما این استارتاپ ها، متصل کننده متخصصین به درخواست کننده های خدمات هستند.مشتری احتیاج خود را اعلام میکند و متخصص بر اساس احتیاج مشتری درخواست وی را قبول نموده و خدمات رسانی انجام میگردد. به کار گیری مهارت افراد در حوزه تخصصی آنها، علاقمندی آنها را به دریافت آموزش های بیشتر، یادگیری عمیق تر و خدمات رسانی حرفه ای تر را منجر خواهد شد.

از طرفی خود مشتری نیز امتیازات بسیاری را در این زمینه دریافت خواهد نمود، انجام خدمات و تعمیرات در محل، احتیاج مشتری را نیز به خروج از منزل و صرف زمان و هزینه بیشتر و یافتن تعمیرگاه معتبر و مناسب از میان خواهد برد. بسیاری از این استارتاپ ها امکان ارائه خدمات خود را در محل مشتری فراهم نموده اند و یا با ارسال پیک های ویژه دستگاه کاربر را دریافت نموده و پس از انجام تعمیرات آن را بر میگردانند.

یخچال فریزر از بیشترین لوازمی که در حوزه تعمیرات به آنها پرداخته شده است

تعمیر یخچال، یکی از پردرخواست ترین خدمات در حوزه تعمیرات لوازم خانگی است. چرایی آن نیز واضح است. شما هیچ خانه ای را نمی بینید که حداقل یک یخچال فریزر ساده در آن وجود نداشته باشد. یخچال خانه شما چه ساید بای ساید باشد چه یخچال ساده قدیمی، در طول روز بیش از 10 باز درب آن باز و بسته می گردد. تمام خریدهای خوراک شما اولین مقصدشان یخچال خانه است. تا همینجای داستان تعیین است این وسیله بیشتر در معرض خراب شدن است. چه بسا یخچال هم مانند برخی دیگر از لوازم خانگی قطعات مصرفی دارد. یکی از این قطعات و مواد مصرفی، گاز فریون داخل کمپرسور یخچال است که وظیفه ایجاد سرما را در آن ایفا می نماید. این گاز به مرور مصرف شده و احتیاج به شارژ کردن پیدا می نماید.

از کار افتادن یخچال و یخچال فریزر در هر نوع و برندی، یکی از مسائلی است که باید خیلی زود به آن رسیدگی کرد. جدا از اینکه یخچال فریزر یکی از مهمترین لوازم خانگی ست، خرابی آن می تواند به سلامت مواد غذایی هم آسیب بزند. سرویس یخچال فریزر و ساید بای ساید می تواند به شناسایی مسائل ریز دستگاه یاری می نماید، با این کار خیلی از ایرادات قبل از اینکه به مسئله ای جدی تبدیل گردد، رفع خواهد شد و شما احتیاجی به تعویض قطعات یخچال نخواهید داشت. در صورتی که احساس می کنید، سرمای داخل یخچال کم شده است، تعداد دفعات خاموش و روشن شدن های اتوماتیک یخچال تغییر نموده کم یا زیاد شده است، فریزر برفک میزند یا مواد غذایی کاملا یخ نمی زنند و خیلی زود یخ آنها باز می گردد، حتما باید از یک تعمیرکار یخچال ماهر یاری بگیرید.

رتبه دوم تعمیرات را ماشین های لباسشویی به خود اختصاص داده اند

واضح است که ماشین لباسشویی از لوازم پرمصرف خانه است. شما حداقل هفته ای یکبار این دستگاه را روشن می کنید. در شرایط اخیر مالی، قیمت ماشین لباسشویی تا چهار برابر هم افزایش داشته است و علاوه بر رو آوردن مشتریان به سمت برندهای داخلی، میزان تعمیرات و سرویس آنها نیز افزایش چشم گیری اداشته است. نحوه استفاده صحیح از لباسشویی و تنظیمات صحیح آن نیز از عواملیست که باید به آن قبل از احتیاج به یک تعمیر کار لباسشویی دقت کنید.

علاوه بر این لوازم عظیم آشپزخانه، لوازم کوچک آشپزخانه نیز به جمع لوازم تعمیراتی پیوسته اند. لوازمی چون انواع غذاسازها،چای ساز و قهوه جوش های حرفه ای و خانگی و... کاهش قدرت خرید لوازم خانگی و کمبود برندهای معتبر از دلایلی است که مردم ترجیح داده اند به جای خرید لوازم جدید به تعمیر قدیمی ها روی بیاورند. یاری دریافت از اینترنت و یافتن سایت هایی که تعمیرات را به جای انجام در تعمیرگاه ها در محل خودتان انجام می دهند هم از سلایق جدید افراد است. شاید خانه نشینی و قرنطینه های یکسال گذشته این عادت را در میان مردم تقویت نموده است که به وسیله اینتر و استارتاپ های ارائه خدمات در محل دستگاه خود را به دست تعمیرکار برسانند. یکی از این استارتاپ ها درتعمیرات آنلاین لوازم خانگی سایت آچارباز مشغول به فعالیت است که می توانید سرویس های آن را نیز برای انجام امور تعمیرات در محل آنالیز کنید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6854

به "تاثیرات فرایند رکود مالی در افزایش تعمیرات و بازیابی لوازم خانگی برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات فرایند رکود مالی در افزایش تعمیرات و بازیابی لوازم خانگی برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید