تاثیر واگذاری سهام دولت به بانک صادرات

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون اقتصادی بانک صادرات ایران از افزایش سود هر سهم (EPS) وبصادر به 336 ریال در صورت های اقتصادی حسابرسی شده شش ماهه اول سال 99 اطلاع داد و از تاثیر مثبت مصوبه اخیر واگذاری سهام دولت به این بانک به عنوان اقدامی مثبت در افزایش کفایت سرمایه استقبال کرد.

تاثیر واگذاری سهام دولت به بانک صادرات

به گزارش خبرنگاران به نقل از بانک صادرات ایران، احمد فاضلی گفت: اطلاعات صورت های اقتصادی میان دوره ای حسابرسی شده شش ماهه 99 بر روی سامانه کدال نهاده شد و خوشبختانه EPS بانک از عدد سه ریال در صورت های اقتصادی شش ماهه و 13 ریال سرانجام سال 1398 به 336 ریال برای هر سهم در سرانجام 31 شهریور سال 99 افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: به این ترتیب کفایت سرمایه بانک صادرات ایران نسبت به سرانجام سال گذشته 2.78 درصدافزایش داشته وبا توجه به برنامه های عملیاتی موجود، انتظار داریم در سرانجام امسال شاهد افزایش چند درصد دیگر در کفایت سرمایه بانک باشیم.

فاضلی فرایند افزایش سرمایه بانک را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم، اولین بار توسط بانک صادرات ایران مطرح شد و مورد اقبال عمومی و دولتمردان نهاده شده است، به طوری که در دولت تصویب و در مجلس شورای اسلامی مورد موافقت واقع شد. همچنین شورای نگهبان آن را تایید کرد و از سوی ریاست جمهوری به همه دستگاه ها و شرکت های بورسی ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: با وجود تهیه گزارش توجیهی، دریافت گزارش بازرس قانونی و نامه موافقت بانک مرکزی قبل از برگزاری مجمع عمومی عملکرد سال 1398، بنا به عدم موافقت سازمان خصوصی سازی به دلیل کاهش درصد سهام دولت و سهام عدالت به وسیله این روش افزایش سرمایه، تا به امروز به این مهم دست نیافته ایم. اصرار و درخواست داریم مسئولین سازمان خصوصی سازی با تأکید بر عدم کاهش ارزش ریالی سهام دولت و سهام عدالت، با این روش موافقت نمایند چراکه افزایش سرمایه به وسیله سلب حق تقدم یاری شایانی به بهبود ساختار اقتصادی و نسبت های مهم از جمله کفایت سرمایه بانک خواهد نمود.

معاون اقتصادی بانک صادرات ایران اضافه کرد: افزایش کفایت سرمایه تاثیر قابل توجهی بر افزایش سقف ارائه تسهیلات به فراوری نمایندگان عظیم و مشتریان اصلی بانک صادرات ایران خواهد داشت.

فاضلی همچنین واگذاری سهام شرکت های پالایشی و بعضی دیگر از سهام شرکت های معتبر بورسی به سه بانک صادرات، ملت و تجارت را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اتفاق از یک سو موجب همبستگی این بانک ها با دولت شد و از سوی دیگر دستاورد خیلی مهمی برای این بانک ها دارد.

معاون اقتصادی بانک صادرات ایران تاکید نمود: این اقدام کیفیت دارایی های بانک صادرات ایران را افزایش خواهد داد و حجم مطالبات بانک صادرات ایران از دولت کاهش و در مقابل سرفصل سرمایه گذاری های (سریع المعامله) بانک را افزایش خواهد داد.

فاضلی با تاکید بر اینکه شفاف سازی در مورد صورت های اقتصادی از اقدامات اساسی برای بانک تلقی می گردد، اظهار کرد: شفافیت اطلاعات صورت های اقتصادی بانک صادرات ایران برای آگاهی سهامداران، همکاران بانک، فعالان بازار سرمایه و برای همه کسانی که فرایند موفقیت های این بانک را به هر دلیل رصد می نمایند، اهمیت دارد و هر چه قدر که این اطلاعات با سرعت و دقت بیشتر و به موقع منتشر گردد، مؤثرتر واقع خواهد شد قطعاً به عملکرد صحیح بانک یاری خواهد نمود.

وی اضافه کرد: سهام بانک صادرات ایران دارای ارزش ذاتی به مراتب بالاتر از قیمت بازار فعلی است که در شرایط عادی افزایش 60 تا 70 درصدی نرخ بازار آن دور از ذهن نیست.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6315

به "تاثیر واگذاری سهام دولت به بانک صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر واگذاری سهام دولت به بانک صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید