ترکیه امیدوار است بایدن به برجام بازگردد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، که به همراه محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود، در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود، گفت: ما از برجام حمایت کردیم و در مراحل اولیه هم کمک هایی انجام دادیم. امیدواریم دولت بایدن به برجام بازگردد و بدین ترتیب تحریم های اعمال شده علیه ایران را لغو کند.

ترکیه امیدوار است بایدن به برجام بازگردد

وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت: بعد از نماز جمعه، برادر عزیزم ظریف با رئیس جمهور ترکیه دیدار می کند.

ظریف نیز در این کنفرانس خبری گفت: امیدهایی که اعضای دولت جدید آمریکا دارند و ادعا می کنند که ایران باید به توافق هسته ای بازگردد، نه منطقی است و نه هیچ وقت اجرا خواهد شد. منطق این است کسی که خارج شده، به توافق بازگردد و ما که در آن بودیم، اقدامات خود را ادامه می دهیم.

ظریف در ادامه افزود: ایران و ترکیه در روزهای سخت در کنار هم بودند و ما قدر این دوستی را به خوبی می دانیم. منتظر حضور آقای اردوغان در ایران هستیم. زمینه های همکاری برای ما فراوان است و ان شاءالله با اتخاذ موضع منطقی تر توسط آمریکا، گسترش همکاری های ایران و ترکیه ممکن خواهد بود.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6483

به "ترکیه امیدوار است بایدن به برجام بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه امیدوار است بایدن به برجام بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید