تنفس 6 ماهه برای بازپرداخت اقساط بانکی بنگاه های تولیدی در خوزستان

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس اتاق اهواز با اشاره به اینکه این اتاق پیگیری های متعددی را برای جلوگیری از تحمیل خسارت های بیشتر به واحدهای تولیدی و مالی استان انجام داده است، گفت: در این رابطه با دبیرخانه شورای هماهنگی بانک های استان خوزستان مکاتباتی اجرا شده تا بخشی از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان جبران گردد.

تنفس 6 ماهه برای بازپرداخت اقساط بانکی بنگاه های تولیدی در خوزستان

شهلا عموری ادامه داد: دبیرخانه شورای هماهنگی بانک های استان در پاسخ به پیگیری های اجرا شده، به دلیل شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع این ویروس در راستای حمایت از تولیدنمایندگان، صنعتگران و همچنین صاحبان کسب و کار از آمادگی شبکه بانکی استان از اجرای قانون تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی مصوب پنجم اسفندماه سال جاری اطلاع داد.

او اظهار داشت: به منظور مساعدت با بنگاه های تولیدی و تسهیل وصول مطالبات غیرجاری مبنی بر امهال حداکثر پنج سال بدهی مشتریان پس از اخذ 7.5 درصد مانده بدهی، دوره تنفس 6 ماه اعمال خواهد شد.

عموری توضیح داد: علاوه بر این اقساط مربوط به ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت به انتهای دوره تسهیلات منتقل شد.

او یادآور شد: متقاضیان می توانند برای پیگیری این بخش از مساعدت های شبکه بانکی با شعب مربوطه تماس حاصل نمایند.

فعالیت هیات های مالیاتی تا سرانجام اردیبهشت لغو گردد

رئیس اتاق اهواز توضیح داد: برای جبران بخشی از خسارت های به وجود آمده و حمایت از کسب وکارهای مختلف، دستگاه های اجرایی به ویژه در زمینه های مربوط به امور بانکی، مالیاتی و بیمه با هماهنگی مدیران مربوطه در سطح ملی نسبت به تهیه بسته حمایتی اقدام نمایند.

عموری تهیه و تدوین این بسته حمایتی را خواست فعالان مالی استان دانست و اضافه نمود: انتظار می رود که سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه بخگرددگی جرائم مواد 169، 190، 193،197،199 مربوط به قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده را تا سرانجام خردادماه سال آینده تمدید کند.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان توضیح داد: لازم است تا در شرایط موجود، جلسات هیات های رسیدگی مالیاتی تمامی مؤدیان، حداقل تا سرانجام اردیبهشت ماه لغو گردد.

عموری با اشاره به مسائل ایجاد شده در انبارگردانی و حسابرسی فعالان مالی، گفت: از اداره کل امور مالیاتی استان درخواست می گردد تا اشخاص حقوقی بتوانند ارائه اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان متکی به دفاتر و اسناد را حداکثر تا پنج ماه پس از سال مالیاتی تسلیم نمایند.

رئیس اتاق اهواز یادآور شد: به منظور تکمیل بسته حمایتی از کسب وکارهای استان و فعالیت های مالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مسائلی شدند، پیگیری های دیگری نیز در سطح ملی با یاری اتاق بازرگانی ایران و استانداری خوزستان در حال اجرا است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3704

به "تنفس 6 ماهه برای بازپرداخت اقساط بانکی بنگاه های تولیدی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنفس 6 ماهه برای بازپرداخت اقساط بانکی بنگاه های تولیدی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید