خبرنگاران لوله سازی اهواز در گازرسانی به سیستان و بلوچستان مشارکت می نماید

به گزارش پرسینا بلاگ، اهواز- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز با اشاره به اینکه تعهدات این شرکت در فراوری لوله های مورد احتیاج خط انتقال نفت گوره به جاسک تا شهریورماه سال جاری به سرانجام می رسد، گفت: این شرکت قرار است در فراوری لوله های مورد احتیاج در گازرسانی به استان های مختلف بخصوص سیستان و بلوچستان مشارکت کند.

خبرنگاران لوله سازی اهواز در گازرسانی به سیستان و بلوچستان مشارکت می نماید

علی خنیفر پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه عملکرد شرکت لوله سازی اهواز در اجرای خط گوره به جاسک با ارزیابی های مثبت وزارت نفت همراه بوده است، گفت: امروز رییس جمهوری در آیین شروع عملیات اجرایی طرح بزرگ ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک، مشارکت لوله سازی اهواز در این طرح را از جمله دستاوردهای دولت های دهم و یازدهم مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز با اشاره به اینکه تعهد این شرکت برای مشارکت در فراوری لوله های مورد احتیاج این خط یک هزار و 100 کیلومتری ابتدا فراوری 550 کیلومتر لوله بود، گفت: با توجه به عملکرد مثبت این شرکت، 25 درصد دیگر از اجرای این طرح که معادل فراوری 613 کیلومتر است به لوله سازی اهواز ابلاغ شد.

خنیفر با بیان اینکه بر اساس زمان بندی اجرا شده تا شهریورماه سال جاری تمامی تعهدات این شرکت در فراوری 613 کیلومتر لوله مورد احتیاج این پروژه به اتمام می رسد، گفت: با توجه به ظرفیت سازی و تکیمل زنجیره فراوری در ساخت لوله های حوزه نفت و گاز، شرکت لوله سازی اهواز در طرح های گازرسانی به شهرهای مختلف کشور مشارکت می نماید.

وی ادامه داد: مهمترین این طرح ها، گازرسانی به شهرهای استان سیستان بلوچستان است که از این اقدام نیز می توان به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم یاد کرد.

تبدیل تهدید تحریم ها به فرصت

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز بیان نمود: این شرکت برای اجرای این طرح ریسک های متعددی را پذیرفت و درنهایت تهدید تحریم ها به فرصت تبدیل و از آن برای ایجاد ارزش اضافه نموده در استان خوزستان استفاده شد.

وی با بیان اینکه مواد اولیه ساخت لوله های این طرح در ابتدا قرار بود از خارج کشور تامین گردد، اضافه نمود: بعد از اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی، تصمیم گرفتیم با حمایت های دولت از توان داخلی استفاده گردد.

خنیفر افزود: بعد از مذاکرات، تامین اسلب و فراوری ورق های عریض مورد احتیاج این لوله ها که از مواد اولیه بسیار خاصی برخوردار هستند، به شرکت های فولاد مبارکه و اکسین خوزستان سپرده شد.

وی توضیح داد: خوشبختانه امروز با ظرفیت سازی اجرا شده شاهد احیای شرکت فولاد اکسین و خروج شرکت لوله سازی اهواز بعد از 12 سال از حالت زیان ده هستیم.

عملیات احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران امروز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس شروع شد.

این طرح راهبردی و ملی با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی در روز با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از کوره به پایانه جاسک و ذخیره سازی نفت خام و صادرات آن ازطریق پایانه جدید جاسک تکمیل می گردد.

خط انتقال نفت خام گوره به جاسک هم اکنون 39 درصد پیشرفت دارد که شامل 860 کیلومتر عملیات مسیرسازی، 440 کیلومتر ساخت لوله، 350 کیلومتر لوله حمل شده به کارگاه و 260 کیلومتر عملیات جوشکاری است.

یکی از مهمترین مشخصات این طرح تامین یک هزار کیلومتر لوله سازگار با نفت ترش، احداث خط لوله 42 اینچ انتقال نفت خام از تلمبه خانه گوره به پایانه جاسک به طول تقریبی یک هزار کیلومتر است که بخش مهمی از آن در شرکت لوله سازی اهواز در حال ساخت است.

در طرح خط لوله نفتی گوره به جاسک، حدود 500 تا 600 میلیون دلار قرارداد تأمین لوله و حدود 48 میلیون دلار مربوط به ساخت پمپ های انتقال می گردد که از کارخانجات داخلی و با تکیه بر توان داخلی در حال تأمین است.

در ایجاد زنجیره فراوری لوله NACE، تبدیل تختال به ورق و سپس لوله که برای نخستین بار رخ داده است، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد اکسین خوزستان، لوله سازی اهواز و ایران آروین، لوله سازی ماهشهر و لوله سازی صفا فعالیت می نمایند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4693

به "خبرنگاران لوله سازی اهواز در گازرسانی به سیستان و بلوچستان مشارکت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لوله سازی اهواز در گازرسانی به سیستان و بلوچستان مشارکت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید