خبرنگاران مجموعه های فرهنگی و ورزشی شهرداری تهران تعطیل شد

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: همه مجموعه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

خبرنگاران مجموعه های فرهنگی و ورزشی شهرداری تهران تعطیل شد

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران، زهرا صدراعظم نوریعصر دوشنبه با تشریح آخرین اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: بنا است سایر مراکز عمومی شهرداری که شرایط اجتماع مردم در آن ها وجود دارد نیز تا زمان بازگشت شرایط به حالت عادی تعطیل شود.

وی گفت که این تصمیم در جلسه مشترکی که صبح امروز با مدیران شهرداری برگزار گشت، اتخاذ شده است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران یادآور شد: مسئولیت و مدیریت کرونا ویروس طبق ابلاغ رئیس جمهور با وزارت بهداشت و وزیر بهداشت است. بنابراین، همه دستگاه ها و سازمان ها مکلف هستند با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هماهنگ کرده و کاملا پروتکل ها و دستورالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت را رعایت کنند.

وی گفت: همگان باید از اقدامات فردی و موضوعاتی که می تواند در فرایند کنترل ویروس کرونا مشکل آفرین باشد، بپرهیزند.

صدراعظم نوری شرح داد: موضوعی که اهمیت دارد این است که اقدامات باید در راستای پیشگیری باشد و در این راستا مدیریت شهری و شهرداری تهران سازوکارهایی را فراهم کرده است تا بتواند به مخاطبان در فضاهای عمومی و نقاطی که مردم بیشتری حضور دارند، اطلاع رسانی کند، آموزش دهد و کار پیشگیرانه را انجام دهد.

نوری با اشاره به اقدامات شهرداری تهران گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی رانی، اتوبوس رانی و مترو علاوه بر تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی، مطابق دستورالعملی که در شهرداری صادر شده است، در چند شیفت کاری، کار ضدعفونی محل هایی که مردم با آنها تماس دارند، انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: در رابطه با سراهای محله هم به همین صورت است . این مراکز تعطیل نیست و خدماتی ارائه می دهند که بیشتر در جهت آموزش، اطلاع رسانی و پیشگیری است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: گرمخانه های شهرداری نیز کاملا تحت کنترل است و بطور مداوم ضدعفونی می شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید موضوع شیوع کرونا ویروس جدی تلقی شود، بر ضرورت انجام اقداماتی از سوی دولت و نهادهای حاکمیتی تاکید کرد.

صدراعظم نوری گفت: باید سازوکارهایی برای کنترل مبادی ورودی تهران از جمله فرودگاه ها ، راه آهن و پایانه های اتوبوسرانی در نظر گرفته شود تا بتوان ورود بخشی از افراد مبتلا را کنترل کرد.

وی همچنین درباره شرایط سرویس های بهداشتی عمومی پایتخت گفت: سرویس های بهداشتی طی یک دستورالعمل کاملا ضدعفونی خواهد شد و تلاش می شود در آنها اصول بهداشتی رعایت شود.

این عضو شورای شهر گفت: همچنین در راستای پروتکل های مراقبتی وزارت بهداشت، مقرر شده است نمایشگاه هایی که شهرداری در سطح شهر برگزار می کرده، تعطیل و برگزاری آن به زمان دیگری موکول شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه پیمانکارانی که در شهرداری فعالیت دارند، ملزم هستند اصول بهداشتی را در ارتباط با کارگران خود رعایت کنند، اضافه کرد: به ویژه آنهایی که در حوزه پسماند و خدمات شهری فعالیت می کنند و در محل های کارگری تجمع دارند،باید حتما اصول بهداشتی را رعایت و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین اصول بهداشتی در ارتباط با کارگران بازارهای میادین میوه و تره بار که امکان تعطیلی آنها وجود ندارد نیز در حال انجام است.

این عضو شورای شهر گفت: امروز در جلسه ای که با سازمان ها و معاونت های مختلف شهرداری تهران داشتم، گزارش هایی ارائه شد و خوشبختانه همه آمادگی خوبی در این ارتباط دارند.

نوری درباره آخرین شرایط بهداشت اسکان های کارگری نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط عمومی، بعضی از آنها از بهداشت لازم و کافی برخوردار نیستند. در نتیجه پیمانکاران، مکلف شدند که این فضاها را به طور کامل ضدعفونی کنند.

این عضو شورا گفت: پسماندهای مربوط به بیمارستان های قرنطینه بیماران کرونا نیز به صورت مجزا جمع آوری و دفن می شود.

وی در باره بعضی پیشنهادها در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی موقت خدمات شهرداری گفت: اینکه شهرداری بخواهد خدمات شهری مثل حمل و نقل عمومی را تعطیل کند در شرایط فعلی امکان پذیر نیست . علاوه بر این، تعطیلی شهر موضوعی است که باید شورای عالی امنیت ملی و متولیانی که مسئولیت امنیت کشور را بر عهده دارند، در باره آن تصمیم بگیرند.

نوری گفت: اگر تصمیم گرفته شد شهر قرنطینه و یا بعضی خدمات تعطیل شود حتما شهرداری و شورا در این جهت همکاری خواهند کرد و اقدامات لازم را انجام می دهند اما خود مدیریت شهری رأسا اقدام نمی کند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3457

به "خبرنگاران مجموعه های فرهنگی و ورزشی شهرداری تهران تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجموعه های فرهنگی و ورزشی شهرداری تهران تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید