خبرنگاران نمودار توسعه در جامعه عشایری، پس از انقلاب اسلامی افزایش یافت

به گزارش پرسینا بلاگ، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل امور عشایر استان اصفهان در خصوص پیشرفت های حوزه عشایر در 41 سال گذشته گفت: میزان شاخصه های توسعه در جامعه عشایر، پس از انقلاب اسلامی افزایش قابل توجهی یافته است.

خبرنگاران نمودار توسعه در جامعه عشایری، پس از انقلاب اسلامی افزایش یافت

مختار اسفندیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با بررسی شاخصه های زندگی عشایر استان در پیش از انقلاب می بینیم که شرایط راه و آب مناسب، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش زیر 10 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه نظام شاهنشاهی جامعه عشایری را به حال خود رها کرده بود تاکید کرد: امکانات زندگی از جمله آب آشامیدنی سالم، راه و بهداشت و درمان در مناطق عشایری بسیار ضعیف بود.

مدیرکل امور عشایر اصفهان شرح داد: اکنون این شاخصه ها به بالای 45 درصد رسیده و این بزرگترین دستاورد انقلاب در حوزه امور عشایر است.

وی ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همه این شاخصه ها افزایش یافت و در برنامه ششم توسعه سالانه پنج درصد ارتقا می یابد.

اسفندیاری براساس آمارها جمعیت رسمی عشایر استان اصفهان را 53 هزار نفر برشمرد و گفت: براساس دفترچه های صادره آمار عشایر استان حدود 65 هزار نفر است که 27 هزار نفر آن ها ایل قشقایی هستند که در منطقه سمیرم، شهرضا و دهاقان زندگی می کنند.

وی اضافه نمود: 24 هزار نفر از عشایر استان ایل بختیاری ساکن در منطقه چادگان، فریدونشهر، داران و دامنه و حدود پنج هزار نفر از عشایر عرب جرقویه در استان اصفهان زندگی می کنند.

طبق آمار این اداره کل، 9 هزار و 605 خانوار عشایری در اصفهان زندگی می کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی ، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3438

به "خبرنگاران نمودار توسعه در جامعه عشایری، پس از انقلاب اسلامی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمودار توسعه در جامعه عشایری، پس از انقلاب اسلامی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید