خبرنگاران هزاران آمریکایی قربانی توسعه طلبی هسته ای کاخ سفید

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران - خبرنگاران - جهان در روزهای اخیر شاهد برگزاری هفتاد و پنجمین سالگرد واقعه هولناک انفجار بمب های اتمی در ژاپن بود اما این نکته تقریبا از نظرها پنهان مانده که صدها هزار آمریکایی قربانی توسعه طلبی هسته ای کاخ سفید طی سالهای گذشته شده اند؛ موضوعی که از سوی واشنگتن مخفی نگه داشته شده است.

خبرنگاران هزاران آمریکایی قربانی توسعه طلبی هسته ای کاخ سفید

نتایج بررسی ها حاکی است که بنابر آمار رسمی، پیامدهای مرگبار این آزمایش های هسته ای تنها بین سال های 1951 تا 1973منجر به مرگ 340 هزار تا 690 هزار آمریکایی شده است، درحالی که آخرین آزمایش هسته ای آمریکا در سال 1992 میلادی صورت گرفت، بسیاری از محققان و پژوهشگران شمار قربانیان حاصل از آزمایش های هسته ای آمریکا را هفت تا 14 برابر بیش از آمارهای رسمی واشنگتن می دانند.

زمانی که آمریکا در ششم و نهم اوت 1945 (15 و 18 مرداد 1324) اقدام به پرتاب دو بمب اتمی بر فراز شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن کرد هیچ کس در آنزمان این تصور را نمی کرد که در سال های آینده مردم آمریکا قربانی پیامدهای ناشی از توسعه و قدرتمندتر ساختن این سلاح مخرب بشری خواهند شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، تنها نهادی که در سطح بین الملل نسبت به عواقب خطرناک و سهمگین تسلیحات هسته ای در جهان در هفتاد و پنجمین سالگرد استفاده از این بمب واکنش نشان داد، سازمان صلیب سرخ جهانی بود که در شبکه های اجتماعی از جلمه توئیتر نسبت به وجود این تسلیحات در سطح جهان و بیشتر شدن خطر کاربرد از آن نسبت به دهه های قبل هشدار داد.

با گذشته دهه ها همچنان اسرار مرگبار پنهان توسعه و قدرتمندتر ساختن بمب اتمی پس از نخستین کاربرد آن از سوی آمریکا علیه بشریت، از سوی واشنگتن مخفی مانده است.

تارنمای خبری کوارتز بنابر اسناد و مدارک منتشر شده گزارش می دهد که آمریکا ناباورانه بین سال های 1945 تا 1992 میلادی مبادرت به یکهزار آزمایش هسته ای کرده که از این تعداد 216 آزمایش در جو زمین و زیر دریا بوده است.

خطر کشته شدن 24 میلیون آمریکایی

تارنمای خبری کوارتز می نویسد، چنانچه پیمان منع آزمایشهای جزئی هسته ای در سال 1963 به امضا نرسیده بود خطر کشته شدن بین 12 تا 24 میلیون آمریکایی به علت آزمایش های هسته ای آمریکا به منظور ارتقا قدرت این سلاح وجود داشت.

صحرای نوادا که صحنه بیشتر آزمایش های هسته ای آمریکا بود به علت انجام این آزمایش ها، تحقیقاتی که اجرا شده نشان میدهد آسمان آن دارای بیشترین شرایط پراکندگی جوی را دارد.

آزمایش مرگبار کستل براوو تمامی دانشمندان را کشت

از جمله عواقب آزمایش های هسته ای آمریکا محاسبات اشتباه در انجام آنها بوده که پیامدهای مرگباری را به دنبال داشته است، ازجمله آزمایش هسته ای کستل براوو (Castle Bravo) در مارس 1954 میلادی بود، دانشمندانی که این آزمایش را با قدرت پنج مگاتن برآورد کرده بودند اما محاسبات اشتباه بود و قدرت این انفجار به 15 مگاتن رسید، نور ناشی ازاین انفجار به اندازه ای بود که استخوان های افراد در مقابل تابش شدید این انفجار نمایان بود، تمامی دانشمندان و کسانی که در فاصله امن از این انفجار قرار داشتند به علت شدت انفجار کشته شدند.

آلودگی شیر به ایزوتوپ iodine-131

کوارتز همچنین گزارش می دهد شمار کشته شدگان سوای از افرادی است که پس از آزمایش های هسته ای آمریکا به عوارض تشعشعات آن مبتلا شدند.

بسیاری از آزمایش های هسته ای آمریکا برای توسعه این سلاح مناطق مسکونی اطراف را به پرتوهای کشنده رادیو اکتیو آلوده کرد که باعث شد افراد بسیاری به سرطان مبتلان شوند.

ازجمله تاثیرات مخرب آزمایش های اتمی آمریکا علیه شهروندان خود، وجود ایزوتوپ مرگبار iodine-131 شیرهایی بود که در اطراف سایت های آزمایش هسته ای آمریکا پیدا شد که آمار مرگ ومیر ناشی از توسعه طلبی هسته ای آمریکا در این کشور را به مراتب بیش از آمارهای رسمی اعلام شده از سوی واشنگتن می برد.

هنوز بسیاری از ناگفته های ویرانگر آزمایش های هسته ای آمریکا بر مردم این کشور و جهانیان پوشیده مانده است.

صلیب سرخ جهانی چند روز پیش در توئیتی به مناسبت فرارسیدن هفتاد و پنجمین سالگرد اقدام آمریکا در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، نسبت به تسلیحات هسته ای موجود درجهان هشدار داد و گفت: در حال حاضر حدود 14 هزار بمب هسته ای درجهان وجود دارد که هزاران بمب هسته ای هرآن آماده پرتاب هستند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5001

به "خبرنگاران هزاران آمریکایی قربانی توسعه طلبی هسته ای کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزاران آمریکایی قربانی توسعه طلبی هسته ای کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید