خروج نظامیان آمریکایی از یک پایگاه عظیم در شرق افغانستان

به گزارش پرسینا بلاگ، بر اساس اعلام مقامات دولت افغانستان، نظامیان آمریکایی یکی از پایگاه های عظیم خود در ولایت لوگر واقع در شرق این کشور را ترک نموده اند.

خروج نظامیان آمریکایی از یک پایگاه عظیم در شرق افغانستان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مقام های نظامی در ولایت لوگر اعلام کردند که نیرو های آمریکایی، عظیمترین پایگاه خود را در این ولایت نیز ترک نموده و اکنون این پایگاه در اختیار نیرو های دولتی افغانستان است.

شمار آخرین واحد نظامیان آمریکایی که در پایگاه فاب شنک حضور داشتند، به 300 تن می رسید که هفته پیش این پایگاه را ترک کردند.

این پایگاه که در سال های اخیر تا 18 هزار سرباز خارجی را هم در خود جای داده بود، افزون بر دیگر امکانات، یک فرودگاه نیز دارد.

عظیم ترین پایگاه نیرو های خارجی در ولایت لوگر با 8 کیلومتر طول و 3 کیلومتر عرض، که بین سال های 2006 تا 2014 میلادی، در حدود 18 هزار نظامی را در خود جای داده بود، اکنون چنین می کند.

به گفته مقام های نظامی در لوگر، تا پیش از توافق صلح آمریکا و طالبان هم، در حدود 600 تن از نیرو های ویژه آمریکایی در پایگاه فاب شنک (Fob Shank)، حضور داشتند؛ اما پس از آن توافق، این شمار به 300 کاهش یافت. 300 نظامی که پایان در حدود یک هفته پیش از این جا رفتند و این پایگاه را به نیرو های امنیتی افغانستان سپردند.

خان آغا دلاور - فرمانده کندک لمر کوماندو گفت: در بعضی آموزش های ما، این نظامیان یاری می کردند، در بسیاری دیگر مستقلانه وظایف را پیش می بردیم و پیش می بریم.

سید یاسین سداد - فرمانده لوای چهارم اردوی ملی گفت: این ها یاری های هوایی شان را به وسیله بگرام به ما می رساندند و به وسیله کابل. انشاالله که در آن قسمت مسئله ای پیش نخواهد آمد. همیشه ما با آنان در ارتباط هستیم، حمایت هوایی صورت می گیرد.

ساکنان لوگر درباره اوضاع امنیتی این ولایت، پس از خروج نیرو های خارجی، دیدگاه های متفاوتی دارند.

در توافق صلح آمریکا و طالبان آمده که فرایند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، باید در ماه می امسال میلادی به سر برسد؛ اما براساس لایحه مجوز دفاع ملی کنگره آمریکا، شمار نیرو های این کشور در افغانستان نباید از مرز چهار هزار پایین تر برود.

در این میان، مقام های نظامی آمریکا بر این باورند که تصمیم درباره چگونگی خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان، پیش از تصویب این لایحه گرفته شده است.

یک مقام آمریکایی در این باره می گوید: ایالات متحده، پیش از موعد معین شده - در 15 ژانویه - مهلت کاهش حضور نیروهایش را به 2 هزار و 500 نظامی آمریکایی در افغانستان، رعایت خواهد نمود.

نیرو های خارجی، در اوضاعی از لایت لوگر خارج شده اند که از چندین هفته پیش تا به امروز، نیرو های دولتی عملیاتی را برای امن سازی بخش هایی از این ولایت به راه انداخته اند.

لوگر که از ولایت های نزدیک به کابل است، همیشه گواه ناامنی ها بوده است و مقام های امنیتی بدین باورند که بعضی از حملات هراس افگنانه اتفاق افتاده در کابل هم در لوگر ریشه داشته اند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6309

به "خروج نظامیان آمریکایی از یک پایگاه عظیم در شرق افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج نظامیان آمریکایی از یک پایگاه عظیم در شرق افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید