داروی منتسب به امام موسی کاظم (ع) در مرحله تحقیق و کارآزمایی

به گزارش پرسینا بلاگ، عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتقاد از انتشار سریع تجربیات شخصی و اطلاعات غلط و بدون پایه و اساس علمی درباره درمان کرونا در بین مردم گفت: نمی توان صرفا تجربه شخصی یک فرد در درمان این بیماری را به کل جامعه تعمیم داد.

داروی منتسب به امام موسی کاظم (ع) در مرحله تحقیق و کارآزمایی

به گزارش خبرنگاران، دکتر مژگان تن ساز، استادیار و استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد: نباید به توصیه های غیر علمی افرادی که تخصص و تجربه ای در درمان کرونا ندارند، اکتفا کرد و صرفا باید با متخصصان این حوزه برای درمان مشورت کرد.

وی اضافه نمود: پیروی از توصیه های سبک بهتر زندگی برای افزایش ایمنی بدن می تواند به میزان قابل توجهی برای کنترل بیماری اثرگذار باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که برای استفاده از بعضی داروهای طب سنتی شواهد بالینی وجود دارد، از انجام کارآزمایی های بالینی بر بعضی داروهای طب سنتی اطلاع داد.

تن ساز با یادآوری این که تاثیر داروی منتسب به امام موسی کاظم (ع) برای درمان کووید 19 هیچ سند علمی ندارد، اعلام کرد: این دارو در مرحله تحقیق و کارآزمایی قرار گرفته است.

وی با بیان این که کرونا یک بیماری هزار چهره است و از طرفی بیماری های ویروسی درمان قطعی ندارند، گفت: تنها موضوعی که می تواند در عوارض بیماری نقش داشته باشد، سیستم ایمنی و واکنش بدن به ویروس است.

تن ساز تاکید نمود: کرونا می تواند برای بعضی افراد بیماری جدی و بسیارخطرناکی تلقی گردد.

وی پیشگیری را مقدم بر درمان و توجه به رعایت توصیه های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را ضروری دانست.

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با یادآوری این که هنوز دارو و درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد، اعلام کرد: درمان هایی همانند بخور جوش شیرین شواهد بالینی قطعی برای کنترل و درمان بیماران ندارد.

تن ساز شرح داد: پیروی از توصیه های غذایی برای تقویت سیستم ایمنی می تواند برای پیشگیری از ابتلا یا کنترل فرایند پیشرفت بیماری به میزان قابل توجهی یاری کننده باشد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5830

به "داروی منتسب به امام موسی کاظم (ع) در مرحله تحقیق و کارآزمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی منتسب به امام موسی کاظم (ع) در مرحله تحقیق و کارآزمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید