دولت بیش از 850 میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: دولت تا به امروز بیش از 850 میلیارد تومان برای توسعه متروی تبریز از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای پرداخت نموده است.

دولت بیش از 850 میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه کرد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد پنج شنبه 24 بهمن در آیین افتتاح فاز سوم خط اول قطار شهری تبریز اضافه نمود: برای تکمیل خطوط اول و دوم قطار شهری تبریز تا به امروز یکهزار و 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین 50 درصدی دولت منتشر شده است.

وی گفت: با افتتاح 7.2 کیلومتر دیگر از خط اول متروی تبریز، تمامی راستا 17.2 کیلومتری این خط در حال ارائه خدمات به مردم این کلانشهر است.

جمالی نژاد اضافه نمود: فاز سوم خط یک متروی تبریز در حد فاصل میدان ساعت تا لاله به طول 7.2 کیلومتر افتتاح شد و این خط به طول 17.2 کیلومتر با دارابودن 18 ایستگاه با تعریف سه فاز از منطقه ائل گلی آغاز شده و تا منطقه لاله ادامه دارد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: متروی شهر تبریز دارای چهار خط مصوب به طول 69 کیلومتر است. عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری تبریز از محله قراملک در غرب تبریز آغاز شده و این خط در نهایت به نمایشگاه بین المللی در شرق تبریز ختم می گردد و طول این خط 22.4کیلومتر و شامل 20 ایستگاه است که دارای پیشرفت 15 درصدی می باشد.

وی اضافه نمود: از محل 315 واگن (63 رام) قرارداد منعقده با کارخانه پوژن چین، 100 واگن تحویل گرفته ایم که از این تعداد 40 واگن (8رام قطار) تحویل سازمان قطار شهری تبریز شده است.

وی گفت: بقیه واگن ها نیز در کارخانه ایریکو بصورت ساخت داخل در دست انجام است که عملیات ساخت و رنگ بدنه 4 رام سرانجام یافته و در مرحله تست است.

جمالی نژاد اضافه نمود: از محل طرح تامین 2000 دستگاه واگن مترویی برای کلانشهرها هم 125 دستگاه واگن برای متروی تبریز در نظر گرفته شده است.

با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، فاز سوم خط اول متروی تبریز با 7.2 کیلومتر طول و هفت ایستگاه به بهره برداری رسید.

خط اول مترو به طول 17.2 کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل 18 ایستگاه و دو سرانجامه ابتدایی و انتهایی است.

عملیات اجرایی قطار شهری تبریز در اوایل دهه 1380 شمسی همزمان با شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز آغاز شد. تا به امروز تنها 12 کیلومتر از خط اول قطار شهری تبریز فعالیت می کرد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3325

به "دولت بیش از 850 میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بیش از 850 میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید