دو اثر مذهبی به مناسبت اربعین در البرز پاک سازی شد

به گزارش پرسینا بلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، روز سه شنبه پانزدهم مهر ماه 99، فریدون محمدی با اعلام این خبر بیان نمود: تابلوی رنگ روغن در ابعاد تقریبی 1/5×1مترمربع و تابلوی مدادرنگی در ابعاد 1×85 مترمربع به تصاویری از امام علی (ع)، امام حسین (ع)، امام حسن (ع) و جمعی از یاران ایشان مزین شده است.

دو اثر مذهبی به مناسبت اربعین در البرز پاک سازی شد

محمدی ادامه داد: در این مرحله اقدام به پاک سازی اولیه آثار شد و برطرف آلودگی های سطحی این آثار به روش مکانیکی و با استفاده از ترکیب آب و الکل انجام شد. همچنین قسمتی از قاب تابلوی مداد رنگی مورد بازسازی نهاده شد.

او گفت: پس از خواناسازی رقم تابلوی مداد رنگی نام نقاش اسماعیل جلایر از نقاشان برجسته و طراز اول دوره ناصری در اواخر سده سیزدهم و اوایل سده چهاردهم خورشیدی به چشم خورد. همچنین خواناسازی رقم اثر نقاشی رنگ روغن احتیاج به آنالیز و رسیدگی بیشتری دارد که این مهم از طرف کارشناسان حوزه بازسازی این اداره کل در دست اجرا است.

محمدی اضافه کرد: طرح بازسازی و ثبت این آثار در فهرست میراث ملی به عنوان آثار منقول از جمله اقدامات بعدی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محسوب می گردد.

مدیر کل میراث فرهاگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در خاتمه گفت: پس از طی این مراحل و اتمام پاک سازی و بازسازی، این دو اثر گرانبها و ارزشمند در زمان و مکان مناسبی، در معرض نمایش و بازدید عموم علاقه مندان و مردم مومن و هنر دوست البرزی قرار خواهد گرفت.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5539

به "دو اثر مذهبی به مناسبت اربعین در البرز پاک سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو اثر مذهبی به مناسبت اربعین در البرز پاک سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید