ریو دو ژانیرو ، شهر رویاهای برزیل

به گزارش پرسینا بلاگ، این روزها تب جام جهانی داغ داغ شده است. همه چشم ها به برزیل است و توپ گردی که در مستطیل سبز می چرخد. در این بین شهر های کشور پهناور و زیبای برزیل میزبان هزاران گردشگر است. به این بهانه خوب است اندکی با بعضی از شهر های این کشور زیبا آشنا شویم و نقاط دیدنیو گردشگری ان را با هم مرور کنیم.

ریو دو ژانیرو ، شهر رویاهای برزیل

ریو دو ژانیرو پیش تر از این ها پایتخت برزیل بود. قبل از این که برزیلیا ساخته گردد. از سال 1810 تا 1960 میلادی پایتخت بود. این شهر ساحلی یکی از زیباترین ساحل های امریکای جنوبی را دارد و برای گذراندن یک تعطیلات زیبا در کنار دریا مکان مناسبی است. مناطر طبیعی چشم نواز این شهر در کنار ساحل ها و فضای سبز شهری که این سال ها بسیار جلوه زیبایی به این شهر داده است می تواند ساعت ها وقت شما را پر کند. البته در کنار همه یانی ها ، ساختمان های قدیمی با معماری منحصر به فردش جز جاذبه های این شهر هستند.

اولین پای که چشم هر ناظری را در این شهر خیره میکند نه سواحل ماسه ای زیبای آن و نه دریای زلال و آبی که مجسمه غول پیکر عیسی مسیح است که بر فراز این شهر ایستاده و گویا کل شهر را در پناه خود گرفته است. دیدن این مجسمه برایهر گردشگری فرصت طلایی است.

البته این شهر را باید با تضاد ها و ناقض هایش هم بشناسیم در کنا آسمان خراش های زیبا حلبی آباد های بسیار فقیری هم دراد . التبه در سال های گذشته دولت چپگرای جدید برزیل برای برطرف این معضل کوشش هایی اجرا شده است اما هنوز هم بسیاری از مردم در حلبی آباد ها در شرایط بسیار بدی زندگی می نمایند. در جریان جام دنیای هم اعتراضاتی در این شهر رخ داد. اما جاذبه اصلی این شهر استادیوم افسانه ای است که در سال 1950 برای میزبانی از جام دنیای ساخته شد. برزیل در آن سال برای میزبانی جام دنیایاین استادیوم را با گنجایش 200 هزار نفر به عنوان بزرگترین استادیوم فوتبال دنیا ساخت . البته د ران سال برزیل در بازی فینال به اوروگوئه باخت. اما این استادیوم همچنان باقی ماند تا این گه در جام دنیای سال جاری بازسازی گردد. نکته قابل توجه این است که بازی فینال سال جاری در این استادیوم برگزار خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که آیا این بار برزیل پیروز از میدان بیرون می آید تا رویای مردم برزیل برای قهرمانی در این استادیوم محقق می گردد یا نه؟ ضمناً این استادیوم در تاریخ برزیل و فوتبالش صندلی ویژه ای به طور مثال مراسم به یاد ماندنی بزرگداشت گارینشا، یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین فوتبالیست های برزیلی در این استادیوم برگزار گردید. هزارمین گل پله فوتبالییت افسانه ای برزیل در این استادیوم زده شده است. خلاصه ماراکانا برای مردم برزیل یک مکان جادویی است.

نویسنده: فواد شمس

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: لست سکند
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2797

به "ریو دو ژانیرو ، شهر رویاهای برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریو دو ژانیرو ، شهر رویاهای برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید