ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب در کشور

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/گلستان عضو هیأت علمی گروه تکنولوژی و مهندسی چوب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، برای اولین بار در کشور پیروز به ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب شد.

ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب در کشور

دکتر حمیدرضا عدالت در خصوص این دستگاه به خبرنگاران، گفت: دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب با توجه به اهمیت آن برای انجام تحقیقات مرتبط با چسب، رزین و کامپوزیت ساخته شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه دانش فنّی و ساخت این دستگاه به صورت انحصاری در اختیار ایالات متحده آمریکا بود و وجود تحریم ها و قیمت بسیار بالای آن (بیش از 60 هزار دلار)، خرید این دستگاه توسط دانشگاه و حتی کارخانجات کشور مقدور نبود بنابراین، مطالعات اولیه ساخت دستگاه از ابتدای سال 1397 آغاز و فرایند طراحی دستگاه در آذرماه 1397 با تکیه بر قطعات و تجهیزات موجود در کشور آغاز شد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه کاربرد اصلی این دستگاه، اندازه گیری ویژگی های فیزیکی- مکانیکی چسب ها و رزین ها است، شرح داد: کاربرد این دستگاه، طیف گسترده ای از مطالعات را پوشش می دهد و به واسطه آن می توان بسیاری از مسائل ناشی از چسبندگی را در تولید محصولات برطرف نمود و مطالعات دقیق تری در خصوص چسب ها انجام داد که با روش های قدیمی و مرسوم ممکن نیست.

عدالت اعلام نمود: مطالعه رفتار وابسته به زمان، رئولوژی و رفتار گیرایی چسب نیز از دیگر قابلیت های دستگاه بوده که نه تنها در حیطه صنعت، بلکه در مطالعات مهندسی پزشکی و رزین های مورد استفاده در دندانپزشکی نیز کاربرد دارد.

وی گفت: ساخت نمونه های Lap-Joint از مواد مختلف تحت کنترل دقیق دما، فشار و جابجایی، مشخص دمای ژله ای شدن چسب ها و رزین های گرماسخت با بستر قابل انتخاب، مشخص مقاومت برشی و مدول الاستیسیته برشی خط چسب، مطالعه رفتار وابسته به زمان چسب مانند خزش و افت تنش، مشخص دمای نرم شدگی چسب های گرمانرم، مطالعه توسعه مقاومت چسبندگی تحت تأثیر دما و زمان، مشخص دمای افت مقاومت چسب ها و رزین ها در اثر تخریب حرارتی، اندازه گیری مقاومت کششی مواد پلیمری و کامپوزیتی در ابعاد کوچک و مواد نازک و ظریف از جمله تست های قابل انجام با دستگاه ایرانی ساخته شده هستند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان اعلام نمود: قیمت تمام شده این دستگاه 52 میلیون تومان است که در مقایسه با نمونه خارجی بسیار ارزان تر است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6095

به "ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید