سونی A7S III پس از مدت ها انتظار بالاخره معرفی گردید

به گزارش پرسینا بلاگ، پنج سال از معرفی دوربین محبوب A7S Mark II می گذرد یا به عبارتی دیگر، پنج سال از آخرین باری که سونی جدی ترین کوشش خود برای عرضه یک دوربین بدون آینه مخصوص فیلم برداری را به نمایش گذاشت، می گذرد. رقابت بر سر بهترین دوربین بدون آینه برای فیلم برداری در این سال ها حسابی داغ بوده و اخیرا کانن هم با معرفی EOS R5 خودی نشان داد. حالا امروز، سونی A7S III بالاخره معرفی گردید و رسما می توانیم بگوییم این بهترین دوربین بدون آینه سونی در زمینه فیلم برداری است.

سونی A7S III پس از مدت ها انتظار بالاخره معرفی گردید

پیش از هر چیز بگذارید بگوییم که مشخصات A7S III در زمینه فیلم برداری، مثل کانن EOS R5 فوق العاده نیست اما برای این موضوع توجیه منطقی هم وجود دارد. سونی A7S III در زمینه فیلم برداری می تواند حداکثر با رزولوشن 4K فیلم برداری داشته باشد و این، حداکثر رزولوشنی است که می توان از سنسور 12 مگاپیکسلی و فول فریم این دوربین دریافت کرد.

لرزگشیر داخلی این دوربین هم به گفته سونی می تواند تا 5.5 پله، لرزش ها را بگیرد. این مشخصات روی کاغذ درست مثل A7S Mark II از پنج سال پیش هستند و برای مقایسه، باید بگوییم که کانن EOS R5 می تواند با سنسور 45 مگاپیکسلی خود، با رزولوشن 8K فیلم برداری داشته باشد. لرزشگیر سنسور آن دوربین هم می تواند تا 8 پله لرزش ها را بگیرد.

سونی مشخصا از این مقایسه کاملا مطلع است و برای همین، تمام تمرکز خود را گذاشته تا بهترین خروجی 4K از این دوربین را ارائه کند. فیلم برداری 4K با این دوربین هم 15 استاپ دامنه دینامیکی دارد و هم می توان در حین فیلم برداری، ISO را تا 409,600 افزایش داد! از آن طرف عظیم ترین مسئله ای که گریبان گیر کانن EOS R5 است، گرمای بیش از حد آن دوربین است که می تواند زمان فیلم برداری پیاپی را محدود کند. سونی اما امروز گفت که A7S III می تواند با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه، تا یک ساعت به صورت مداوم و بدون مشکل گرمای بیش از حد، فیلم برداری داشته باشد.

درواقع سیستم انتقال گرمای سنسور و پردازنده ها به بیرون در این دوربین تغییر نموده و همین باعث شده تا فیلم برداری پیای با سونی A7S III بدون مشکل انجام گردد. جدا از این موضوع، این دوربین به دلیل رزولوشن پایین سنسور و اندازه عظیم پیکسل ها، در نور بسیار کم هم می تواند تصاویر روشنی ثبت کند و به طور خلاصه، بهترین عملکرد در عکاسی و فیلم برداری در نور کم را دارد.

محدودیت رزولوشن فیلم برداری به 4K فقط و فقط به خاطر سنسور 12 مگاپیکسلی است و از جهت نداشتن فیلم برداری 8K یا 6K، نمی توان به این دوربین خرده گرفت. در خصوص اندازه عظیم پیکسل ها در این سنسور 12 مگاپیکسلی گفتیم و بد نیست برای مقایسه بگوییم که به گفته سونی، اندازه هر پیکسل در این سنسور، چهار برابر عظیم تر از سنسوری مشابه با رزولوشن 42 مگاپیکسلی است. این یعنی حساسیت به نور در این سنسور می تواند بسیار بالاتر برود و به همین جهت نرخ ISO تا 409 هزار هم بالا می رود.

برای فیلم برداری 8K، سونی باید حداقل از یک سنسور 33 مگاپیکسلی استفاده کند. کاربرانی هم که فیلم برداری 8K و عکاسی با رزولوشن بالا را می خواهند، باید امیدوار باشند تا در سونی A7 IV و یا نسل بعدی A7R شاهد این ویژگی های باشند. اما برگردیم به یکی دیگر از ویژگی های سونی A7S III و آن فیلم برداری صحنه آهسته با این دوربین است.

A7S III می تواند در همان رزولوشن 4K، با حداکثر سرعت 120 فریم در ثانیه فیلم برداری کند. در رزولوشن 1080P هم سرعت فیلم برداری می تواند تا 240 فریم در ثانیه بالا برود که فوق العاده است و در تمام این موارد، هیچ کراپی در فیلم برداری وجود ندارد. سونی A7S III هم از فرمت H.264 و هم فرمت کم حجم تر H.265 در فیلم برداری پشتیبانی می نماید. امکان فیلم برداری با کدک 10 بیتی 4:2:2 در پروفایل HLG HDR هم وجود دارد.

همچنین می توان با استفاده از یک ریکوردر جانبی، خروجی فیلم برداری 16 بیتی RAW دریافت کرد که این مورد هم فوق العاده است. برای چنین خروجی، یک پورت HDMI استاندارد در کنار دوربین قرار گرفته است. سنسور backside-illuminated این دوربین عملکرد بهتری در ایزو بالا دارد و روی آن هم 759 نقطه فوکوس فازی قرار گرفته است. فوکوس اتوماتیک لحظه ای روی چشم افراد و حیوانات نیز در تمامی حالت های فیلم برداری و عکاسی این دوربین قابل استفاده است.

سونی در زمینه چشمی الکترونیکی نیز دوربین های جدید کانن و البته بسیاری از دوربین های بدون آینه دیگر را شکست داده است. چشمی این دوربین رزولوشن 9.44 میلیون نقطه ای دارد که دو برابر رقبای این دوربین است. همچنین بالاخره سونی سراغ نمایشگرهای کاملا چرخان رفته و اولین بار است که چنین نمایشگری را در دوربین های بدون آینه خانواده آلفا می بینیم.

در سمت راست این دوربین صندلی دو کارت حافظه هم قرار گرفته که هردوی آن ها، هم می توانند کارت های معمول SD Card را میزبانی نمایند و هم کارت های حافظه جدید CF Express Type A. در زمینه اس دی کارت هم باید بگوییم که این دوربین از فناوری UHS-II پشتیبانی می نماید. باتری A7S III هم با دوربین های A7R III و A7 III یکسان است و سونی می گوید که این باتری، زمان فیلم برداری با این دوربین را تا 60 درصد نسبت به نسل قبلی بهبود می بخشد.

یک نکته هیجان انگیز دیگر که کاربران دوربین های سونی را حتما خشنود می نماید، این است که بالاخره سونی منوهای این دوربین را باز طراحی نموده و رابط کاربری جدید، با لمس نمایشگر هم قابل کنترل است. تنظیمات حالا بهتر در دسترس هستند و امکان تفکیک تنظیمات فیلم برداری از عکاسی هم به سادگی امکان پذیر شده است.

قطعا A7S III یک دوربین فوق العاده برای فیلم برداری است و آن هایی که سال ها است منتظر جایگزینی A7S II با چنین دوربینی بودند را خشنود می نماید. اما در نهایت این دوربین مثل نسل اول و دوم خود، دوربینی انقلابی به حساب نمی آید. هر دو نسل قبلی این دوربین، عملکرد فوق العاده ای در نور کم داشتند که در آن موقع واقعا بی رقیب بود. A7S III اما سعی می نماید تمام کارهایی که دو دوربین قبلی انجام می دادند را بهتر و امروزی تر انجام دهد و به همین جهت، بیش از آنکه محصولی نوآور باشد، تنها یک بروزرسانی خیلی خوب نسبت به A7S II است.

کانن هم قطعا چالش های خاص خودش را با دوربین R5 دارد و در مودر آن دوربین هم این نقد که اصلا در مقطع کنونی به فیلم برداری 8K احتیاج داریم یا نه وجود دارد. سونی که روی عدم احتیاج به 8K شرط بسته و مطمئن هم هست که A7S III بهترین دوربین برای فیلم برداری 4K در این دسته بندی از دوربین ها به حساب می آید. اینکه چقدر سونی در این زمینه درست فکر می نماید را باید به آنالیز های این دوربین بسپاریم. سونی A7S III از ماه سپتامبر و با قیمت 3499 دلار برای بدنه عرضه خواهد شد. شما درباره این دوربین چه فکر می کنید؟

منبع: The Verge

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4916

به "سونی A7S III پس از مدت ها انتظار بالاخره معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی A7S III پس از مدت ها انتظار بالاخره معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید