سوگا جانشین آبه در حزب حاکم ژاپن شد

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی شینزو آبه و فرد مورد اعتماد او توانست در حزب حاکم لیبرال دموکرات به عنوان رهبر جدید این حزب جای آبه را بگیرد.

سوگا جانشین آبه در حزب حاکم ژاپن شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، یوشیهیده سوگا، دبیر اول کابینه ژاپن و متحد قدیمی شینزو آبه، نخست وزیر قبلی ژاپن که به دلیل مسائل ناشی از بیماری از سمت خود استعفا داد امروز (دوشنبه) در رای گیری حزب لیبرال دموکرات (حزب حاکم) این کشور توانست اکثریت آرا را به خود اختصاص داده و از این هفته به عنوان جانشین آبه و نخست وزیر جدید ژاپن فعالیت خود را شروع خواهد نمود.

قرار است اواخر هفته جلسه ای در مجلس به منظور برگزاری نشست رای اعتماد به سوگا برگزار گردد و در این جلسه وی رسما پست نخست وزیری ژاپن را به دست خواهد آورد.

سوگای 71 ساله که فرزند یک کشاورز ساده بوده اعلام نموده سیاستهای مالی و بین الملل آبه را ادامه خواهد داد اکثریت 394 رای حزب لیبرال دموکرات را به خود اختصاص داد.

ان اچ کی نیز پیش از رای گیری پیش بینی نموده بود که سوگا 70 درصد رای اعضای مجلس را به خود اختصاص خواهد داد.

سوگا روز شنبه اعلام نموده بود که به دنبال ترویج دموکراسی و افزایش ارتباطات با کشورهای آسیایی مانند چین و کره جنوبی است.

وی همچنین گفته بود که قصد تشکیل دولت موقت را ندارد. دست راست شینزو آبه، در مصاحبه با کیودو نیوز در اواسط شهریور گفت که واکنش به ویروس کرونا اولویت اصلی دولت بعد خواهد شد.

سوگا در این مصاحبه گفت: دولت بعدی نباید یک دولت موقت باشد. رهبر بعدی باید با اعتماد به نفس وظایف خود را انجام داده و مسئولیت را به مردم واگذار کند.

بیوگرافی سوگا

سوگا در سال 1948 به جهان آمد و برخلاف آبه که فرزند یک وزیر خارجه و نوه نخست وزیر ژاپن به شمار می رفت، یک سیاستمدار خود ساخته به شمار می رود.

وی فرزند یک کشاورز و معلم در یوزاوا، شهری در حومه آکیتا بود که باوجود عدم پیشینه سیاسی اکنون در آستانه در اختیار دریافت مدیریت سومین اقتصاد برتر جهانست.

سوگا به دانشگاه هوسی در توکیو رفت زیرا این مرکز آموزشی هزینه کمتری نسبت به مراکز دیگر دریافت می کرد و او همزمان برای پرداخت مخارج خود در یک کارخانه مشغول به کار شد و در سال 1973 در رشته حقوق فارغ التحصیل شد.

همکلاسی وی در دبیرستان درباره سوگا گفته: او بسیار ساکت بود. او فردی بود که حضور و یا عدم حضور او در یک جمع تفاوتی نداشت و شما متوجه آن نمی شدید.

شغل او در زمینه سیاست از سال 1987 شروع شد و با حضور در شورای شهر یوکوهاما به شهردار در سایه مشهور شد.

بعضی از کارشناسان معتقدند عملکرد سوگا در خروج ژاپن از رکود پس از شیوع کرونا قابل توجه بوده و او حتی بهتر از آبه توانایی ارتباط با رای دهندگان ژاپنی را دارد.

وی در شروع کمپین انتخاباتی خود گفته بود: اینکه فردی عادی مانند من بتواند نخست وزیر گردد... این دقیقا نشان دهنده دموکراسی ژاپن است... اینطور نیست؟

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5288

به "سوگا جانشین آبه در حزب حاکم ژاپن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوگا جانشین آبه در حزب حاکم ژاپن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید