صفحات نمایش مواد سمی منتشر می نمایند

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید نشان داد، صفحه های نمایش تلویزیون و رایانه، خانه شما را با مواد شیمیایی سمی، آلوده می نمایند.

صفحات نمایش مواد سمی منتشر می نمایند

به گزارش هلث دی، گروه بین المللی محققان، میزان زیادی مواد شیمیایی موسوم به مونومرهای کریستال مایع از نمونه های گرد و غبار موجود در خانه ها را شناسایی کردند.

مونومرهای کریستال مایع در محصولاتی مانند تلویزیون های صفحه تخت، پانل های خورشیدی و دیگر محصولات مشابه مورد استفاده قرار می گیرند.

دانشمندان 362 مونومر بلوری مایع متداول را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که نزدیک به 100 مورد آنها سمی هستند.

آنان همچنین سمیت مونومرهایی را که معمولا در 6 مدل تلفن هوشمند استفاده می گردد را نیز ارزیابی کردند.مونومرهای موجود در گوشی های هوشمند نیز برای حیوانات و محیط زیست خطرناک بودند. آنها می توانند موجب اختلال در توانایی در هضم مواد مغذی در حیوانات شده و همچنین اختلال در عملکرد کیسه صفرا و تیروئید، مشابه دیوکسین ها و بازدارنده ها ایجاد نمایند.

محققان برای مشخص میزان این مواد شیمیایی در محیط ، گرد و غبارهای هفت مکان مختلف در چین را مورد آزمایش قرار دادند.این مکان ها ناهارخوری، خوابگاه دانشجویی، ساختمان آموزش، هتل، اقامتگاه شخصی، آزمایشگاه و مرکز تعمیرات الکترونیک بود. تقریبا نیمی از 53 نمونه آزمایش شده برای وجود مونومرهای کریستال مایع مثبت بودند.

محقق ارشد این تحقیق جان گیسی رئیس تحقیقات کانادا در زمینه سموم زیست محیطی در دانشگاه ساسکاچوان، گفت: این مواد شیمیایی نیمه مایع هستند و می توانند در زمان ساخت و بازیافت وارد محیط شده و در هنگام سوختن تبخیر شوند. اکنون می دانیم که این مواد شیمیایی توسط محصولات و در زمان استفاده از آنها آزاد می شوند.

گیسی اظهار کرد: ما هنوز نمی دانیم این مورد مشکل ساز است یا خیر، اما می دانیم که افراد در معرض خطر این مواد هستند و این مواد شیمیایی می توانند عوارض جانبی ایجاد نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر هیچ استانداردی برای مشخص کمیت این مواد شیمیایی و هیچ استاندارد نظارتی وجود ندارد.

نتایج این تحقیق در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشرشده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3818

به "صفحات نمایش مواد سمی منتشر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفحات نمایش مواد سمی منتشر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید