ظریف خطاب به دولت بایدن: به تعهدات برجامی خود پایبند باشید

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر مقامات دولت جدید آمریکا در خصوص توافق هسته ای گفت: قبل از هر گونه سخن نسنجیده به تعهدات خود پایبند باشید.

ظریف خطاب به دولت بایدن: به تعهدات برجامی خود پایبند باشید

محمد جواد ظریف دقایقی پیش در پیغام توییتری نوشت: مقام های دولت بایدن به صحبت کردن درباره پایبندی ایران به برجام ادامه می دهند، بر چه صلاحیتی؟

ظریف اضافه کرد: آمریکا مشارکت خود در برجام را در مه (اردیبهشت) سال 2018 متوقف و برجام را نقض کرد و و آن هایی که پایبند به قطعنامه سازمان ملل بودند را مجازات کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید بایدن تاکید نمود که تا همین امروز آمریکا دقیقاً در همان موضع واقع شده است، قبل از هرگونه سخن نسنجیده به تعهدات پایبند باشید.

توافق هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 و اتحادیه اروپا در سال 1394 به امضا رسید و به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید شد اما دونالد ترامپ در 18 اردیبهشت 1397 به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در این توافق سرانجام داد و تروریسم مالی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد.

بایدن و مقامات امنیتی تیم او می گفتند که این اقدام ترامپ نه تنها به نفع منافع آمریکا و تحقق آنچه که در برجام به دنبال آن بودند، نیست بلکه باعث شد تا ایران به موجب ماده 36 برجام، به محدودیت های مندرج در این توافق سرانجام دهد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6534

به "ظریف خطاب به دولت بایدن: به تعهدات برجامی خود پایبند باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف خطاب به دولت بایدن: به تعهدات برجامی خود پایبند باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید