فاینشنال تایمز: آمریکا مقابل ایران عقب نشینی کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، یک نشریه آمریکایی در گزارشی تحلیلی از عقب نشینی آمریکا درباره تحریم تسلیحاتی ایران اطلاع داد.

فاینشنال تایمز: آمریکا مقابل ایران عقب نشینی کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وب سایت روزنامه آمریکایی فاینشنال تایمز در گزارشی نوشت: دولت ترامپ از ارائه قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت به این دلیل که منجر به دوری چندباره متحدان از امریکا می شد، خودداری کرده است. و در عوض قرار است نسخه ای دیگر را جایگزین آن کند. بنابر گفته ناظران دولت ترامپ در رویکرد اولیه خود غیرقابل انعطاف و به دنبال قطعنامه ای بود که حتی متحدین نمی توانستند از آن پشتیبانی نمایند.

قطعنامه پیشنهادی جدید ایالات متحده، که توسط روزنامه فایننشال تایمز مشاهده شده و قرار است در روز چهارشنبه منتشر گردد، به جای پیش نویس 13 صفحه ای که در بین اعضا توزیع شده، از چهار پاراگراف جزئی تشکیل شده است.

اما علیرغم این تغییرات انتظار می رود قطعنامه جدید هم توسط اعضای شورای امنیت رد گردد. ریچارد گووان، مدیر پروژه سازمان ملل در گروه بین المللی بحران گفت: اگر هدف هنوز گسترش غیرقانونی تحریم بدون هیچ گونه امتیاز دیگر برای تهران است، من هم فکر می کنم چین و روسیه این را وتو خواهند کرد.

یک دیپلمات ارشد سازمان ملل گفت: زبان به کار رفته در قطعنامه جدید به منظور جبهه سازی متحدان اروپایی و منزوی کردن چین و روسیه اجرا شده است. اما این دیپلمات اضافه نمود: ایالات متحده هنوز مطمئن نیست که قطعنامه جدید آرای لازم را برای تصویب به دست خواهد آورد، و معلوم نیست که آیا این رویکرد جدید متحدین را با واشنگتن آشتی می دهد یا خیر. پیش نویس جدید قطعنامه چهارپاراگرافی آمریکا علیه ایران همچنان مجوز تحریم های علیه ایران را صادر می نماید، بنابراین احتمالاً این قطعنامه تا روز آدینه شکست خواهد خورد.

310 310

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5011

به "فاینشنال تایمز: آمریکا مقابل ایران عقب نشینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاینشنال تایمز: آمریکا مقابل ایران عقب نشینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید