فرهنگی: دلیل تاخیر اعلام نفرات کمیسیون ها تغییر آئین نامه است ، اعلام زمان تشکیل جلسات کمیسیون ها

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در ادوار گذشته، هیئت رئیسه با تشکیل چند جلسه کمیسیون ها را معین می کرد اما اکنون به دلیل اینکه نمایندگان امتیاز بندی می شوند از این جهت معین اعضای کمیسیون ها طولانی شده است.

فرهنگی: دلیل تاخیر اعلام نفرات کمیسیون ها تغییر آئین نامه است ، اعلام زمان تشکیل جلسات کمیسیون ها

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: علت تاخیر تشکیل کمیسیون های مجلس به دلیل تغییر در آئین نامه داخلی است و در آئین نامه داخلی مجلس فرآیند جدیدی برای معین نفرات کمیسیون ها طراحی شده که این مورد را نسبت به ادوار گذشته طولانی تر نموده است.

وی ادامه داد: در ادوار گذشته مجلس، هیئت رئیسه با تشکیل یکی دو جلسه غالبا کمیسیون ها را معین می کرد، اما اکنون به دلیل اینکه نمایندگان امتیاز بندی می شوند و هیئت رئیسه، راستی آزمایی را بر مبنای خود اظهاری قرار داده است از این جهت طولانی شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: فرآیند انتخاب به طوری شده است که نمایندگان فرم هایی را تهیه و تکمیل می نمایند و طبق این فرم ها هیئت رئیسه امتیازاتی را به نمایندگان می دهد و هر نماینده اگر اعتراضی داشته باشد ظرف 48 ساعت مکلف است اعلام کند.

فرهنگی با بیان اینکه تا به امروز 79 مورد اعتراض به هیئت رئیسه آمده است، اضافه نمود: 50 مورد آن در جلسه هیئت رئیسه و روسای شعب که در روز های آدینه و شنبه برگزار گردید مورد قبول واقع شد که تا ظهر امروز به نمایندگان اعلام می گردد و آن ها تا 24 ساعت فرصت دارند که اعتراض خود را به کمیسیون ها اعلام نمایند.

وی بیان داشت: اعتراض های قبل نمایندگان به دلیل نحوه امتیاز بندی هر نماینده بود، اما اکنون درباره معین کمیسیون هاست که در این فاصله هر نماینده می تواند کمیسیون خود را تغییر دهند.

سخنگوی هیئت رئیسه ادامه داد: امیدوار هستیم تا ظهر امروز در جلسه مشترک اسامی کمیسیون ها نهایی گردد و اگر نماینده ای بدون کمیسیون ماند طبق آئین نامه داخلی برای این افراد کمیسیونی پیش بینی کند.

فرهنگی با اشاره به اعلام نهایی اسامی کمیسیون ها، گفت: از نظر هیئت رئیسه باید دیروز اتفاق می افتاد، ولی اگر نماینده ای بدون کمیسیون ماند برای آن ها نیز باید یک زمانی اختصاص داد.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا آخر هفته اسامی کمیسیون ها نهایی گردد، توضیح داد: تشکیل جلسات کمیسیون ها بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه هایشان است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4636

به "فرهنگی: دلیل تاخیر اعلام نفرات کمیسیون ها تغییر آئین نامه است ، اعلام زمان تشکیل جلسات کمیسیون ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگی: دلیل تاخیر اعلام نفرات کمیسیون ها تغییر آئین نامه است ، اعلام زمان تشکیل جلسات کمیسیون ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید