قیمت هر کیلو مرغ در بازار به 19هزار تومان رسید

به گزارش پرسینا بلاگ، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ به 19 هزارتومان گفت: نرخ هر کیلوگرم کنجاله سویا به 10 هزار تومان رسیده است.

قیمت هر کیلو مرغ در بازار به 19هزار تومان رسید

به گزارش مهر، حبیب اسدالله نژاد قیمت مرغ گرم در بازار را 19،000 تومان اظهار داشت و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به صورت غیر نقدی بین 12 هزار و 900 تا 13 هزار تومان و به صورت نقدی 12 هزار و 200 تومان تا 12 هزار و 500 تومان است.

وی قیمت تمام شده فراوری هر کیلوگرم مرغ زنده را با توجه به تأمین بخش اعظم نهاده ها از بازار آزاد 14 هزار و 500 تومان اظهار داشت و اضافه نمود: مرغ داران در هر کیلوگرم فراوری در حال حاضر 2000 تومان زیان می نمایند.

اسدالله نژاد با بیان اینکه در معین قیمت مرغ بحث عرضه و تقاضا مطرح است، گفت: افزایش قیمت مرغ به کیلویی 19 هزار تومان ربطی به ایام محرم ندارد و حدود یک هفته است که قیمت ها به این شرایط رسیده اند.

وی پیش بینی کرد: طی روز های آینده شرایط قیمت به همین شکل بماند و تغییری نداشته باشد.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به آخرین شرایط بازار نهاده ها شرح داد: قیمت سویا همچنان فرایند صعودی دارد و نرخ آن به حدود 10 هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده قیمت ذرت نیز بین 2700 تا 3000 تومان در هر کیلوگرم است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه در بعضی استان ها دولت اقدام به تهاتر نهاده سویا با مرغ آماده نموده است، اضافه نمود: دولت به ازای دریافت هر کیلوگرم مرغ به نرخ مصوب بین 800 گرم تا یک کیلو سویا به مرغداران تحویل می دهد که البته این سیاست نادرستی است، چون باقی فراورینمایندگان که با کمبود روبرو هستند از فراوری دلسرد می شوند و در آینده با مسائل جدی در این حوزه روبرو خواهیم بود.

این مقام مسئول این تصمیم را غیرکارشناسی تلقی کرد و گفت باید واقعیت قیمت مرغ را بپذیریم و برای سرکوب غیر کارشناسی قیمت هر کاری را انجام ندهیم. واقعیت امر این است که واحدی که مرغ آماده عرضه به بازار دارد نیازی به سویا ندارد و سویا متعلق به واحد های در حال پرورش است و نتیجه این رفتار، تشویق به ایجاد بازار سیاه نهاده است.

وی اضافه نمود: این نهاده ها باید قبل از سرانجام دوره فراوری در اختیار مرغداری ها قرار بگیرد نه در سرانجام دوره؛ چرا که بیشتر این واحد ها ناچار به خرید نهاده از بازار آزاد هستند و احتمال ورود سویای عرضه شده در قالب تهاتر با مرغ زنده یا گرم به بازار آزاد هم بسیار بالاست و این آزمون و خطا در سنوات قبل بار ها تکرار شده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5175

به "قیمت هر کیلو مرغ در بازار به 19هزار تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر کیلو مرغ در بازار به 19هزار تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید