هشدار: شایع ترین جراحی بچه ها غیرضروری است

به گزارش پرسینا بلاگ، صدها کودک در حال اجرا اقدامات غیر ضروری برای از بین بردن آپاندیس هستند و این درحالی است که این جراحی برای بسیاری از آنها لازم نیست.

هشدار: شایع ترین جراحی بچه ها غیرضروری است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، صدها کودک در حال اجرا اقدامات غیر ضروری برای از بین بردن آپاندیس هستند و این درحالی است که این جراحی برای بسیاری از آنها لازم نیست.

جراحی آپاندیس شایع ترین عمل اورژانس در بچه ها است که براساس این مطالعه یک هزار و 600 جراحی از هر 10 هزار جراحی آپاندیس بچه ها غیر لازم است.

عمل آپاندیس برای حذف آپاندیس انجام می گردد. عمل جراحی آپاندیس نوعی عمل اورژانسی رایج است که برای درمان آپاندیسیت، یعنی بیماری التهابی آپاندیس انجام می گردد.

تحقیقات اخیر تأکید می نمایند، تشخیص نادرست به این دلیل است که بعضی از پزشکان به درستی اسکن ها را آنالیز نمی نمایند و همین موضوع منجر به عمل جراحی غیر ضروری می گردد.

نتیجه این پژوهش که در مجله بهداشت بچه ها و نوجوانان لنست منتشر شده نشان می دهد که 16 درصد بچه ها در وهله اول هرگز مبتلا به آپاندیسیت نبوده اند.

محققان این پژوهش خواهان بهبود فوری در تجزیه و تحلیل اسکن سونوگرافی شدند تا از انجام عمل های غیرضروری بیشتر جلوگیری گردد.

این آنالیز با توجه به داده های به دست آمده از عمل های غیر ضروری بچه ها برای برداشتن آپاندیس نشان می دهد، حدود 20 درصد از جراحی های بزرگسالان نیز برای برداشتن این عضو ضرورت ندارد که حدود 5 هزار و 500 جراحی در سال را شامل می گردد.

انتهای پیغام/

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3414

به "هشدار: شایع ترین جراحی بچه ها غیرضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار: شایع ترین جراحی بچه ها غیرضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید