واشنگتن ایران را تهدید کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از السومریه، آمریکا در بیانیه ای که سفارت این کشور در بغداد امروز شنبه منتشر کرد به حمله به پایگاه نظامیان این کشور در نزدیکی فرودگاه بغداد واکنش نشان داد و ایران را تهدید کرد.

واشنگتن ایران را تهدید کرد

در این بیانیه ادعا شده است: عوامل وابسته به ایران اخیرا دست به حملاتی ضد پایگاههایی که نیروهای عراقی به همراه نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در آن قرار دارند، زده اند. در نهم دسامبر دست به حمله به تاسیسات عراقی واقع در مجتمع فرودگاه بین المللی بغداد زدند که بر اثر آن پنج نظامی عراقی زخمی شدند که دو نفر از آنها در شرایط خطرناکی قرار دارند و به دنبال آن حمله موشکی دیگری به فرودگاه در 11 دسامبر انجام شد. ما برای نظامیان زخمی شده عراقی آرزوی سلامتی داریم.

سفارت آمریکا در بغداد ادعا کرد: ما با شرکای عراقی مان به همکاری ادامه خواهیم داد از جمله با نیروهای امنیتی عراق که نقش مهمی در بازپس گیری عراق از داعش ایفا کردند اما در عین حال باید فرصت را مغتنم بشماریم و به رهبران ایران یادآور شویم که هر گونه حمله از جانب آنها یا از سوی عوامل آنها که به آمریکا یا متحدان ما آسیب برساند یا منافع ما را در معرض خطر قرار دهد، با واکنش کوبنده آمریکا روبرو خواهد شد. ایران باید حاکمیت همسایگانش را محترم بشمارد و فورا از یاری به طرف ثالت در عراق و همه منطقه دست بردارد.

لازم به ذکر است که چند روز قبل، پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حمله چند خمپاره نهاده شد. در این پایگاه نیروهای نظامی و دیپلمات های آمریکایی نیز مستقر هستند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2741

به "واشنگتن ایران را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن ایران را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید