پامپئو: انتظار داریم که قطعنامه 2231 نیز مانند سایر قطعنامه های شورای امنیت اجرا گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا گفت دولت متبوعش انتظار دارد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد مانند سایر قطعنامه های این شورا به صورت کامل اجرا گردد و آمریکا بتواند علی رغم خروج از برجام، سازوکار بازگشت تحریم ها علیه ایران را فعال کند.

پامپئو: انتظار داریم که قطعنامه 2231 نیز مانند سایر قطعنامه های شورای امنیت اجرا گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای عراق خود فؤاد حسین در واشنگتن گفت که دولت متبوعش به زودی درخواست فعال سازی سازوکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران را به شورای امنیت ارائه خواهد نمود و انتظار دارد که مفاد قطعنامه 2231 نیز مانند سایر قطعنامه های شورای امنیت به طور کامل اجرا گردد.

پامپئو در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره اینکه آیا آمریکا با توجه به خروجش از برجام در سال 2018 می تواند ساز وکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران را فعال کند، گفت: ما این کار را به زودی انجام خواهیم داد و زمان بندی مربوطه را معین خواهیم کرد. قطعنامه 2231 یک قطعنامه معتبر و الزام آور از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است. ما کاملاً انتظار داریم که این قطعنامه نیز درست مانند سایر قطعنامه های شورای امنیت اجرا گردد.

وی اضافه کرد: باید به یاد داشته باشید که قطعنامه 2231 یک سند آمریکایی نیست، بلکه سندی مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این سند مجموعه ای از بندها، حقوق و الزامات را در بر می گیرد. ما این قطعنامه را به طور کامل رعایت می کنیم و این انتظار را داریم که سایر کشورها از جمله تک تک اعضای دائم شورای امنیت نیز به آن پایبند باشند.

تکمیل می گردد...

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5112

به "پامپئو: انتظار داریم که قطعنامه 2231 نیز مانند سایر قطعنامه های شورای امنیت اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: انتظار داریم که قطعنامه 2231 نیز مانند سایر قطعنامه های شورای امنیت اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید