پایش 25 هزار بال پرنده مهاجر در بهشت پرندگان ایران

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب کانی براران با هدف بررسی شرایط بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر پایش شد.

پایش 25 هزار بال پرنده مهاجر در بهشت پرندگان ایران

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از مهاباد، گفت: هم اکنون حدود 25 هزار بال انواع پرندگان مهاجر پاییزی آبزی و کنارآبزی در تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان حضور دارند که با هدف بررسی شرایط بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به صورت مستمر پایش می شوند.

سخنور با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و ورود سامانه های سرد از سیبری به مهاباد که همزمان با مهاجرت پرندگان است، افزود: به علت شیوع سریع ویروس در هوای سرد و تعامل پرندگان مهاجر با پرندگان بومی، پایش مستمر زیستگاه های این شهرستان در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

او ادامه داد: در این راستا طی تعاملاتی با اداره کل حفاظت محیط زیست، محیط بانان کارشناسان دامپزشکی را در پایش های خود یاری می کنند و در صورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوک آن را به این نهاد اطلاع رسانی می کنند تا نمونه برداری های لازم انجام شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد افزود: به روستاییان و مالکان واحد های صنعتی نیز اطلاع رسانی لازم انجام شده تا در صورت مشاهده تلفات غیر عادی موارد را سریع به ادارات دامپزشکی اعلام کنند تا طی مشخص شدن نتایح اقدامات قرنطینه ای انجام شود.

سخنور با اشاره به خطرات زنده فروشی پرندگان در شهر های جنوبی استان گفت: لازم است تا مسوولان این مناطق نسبت به برخورد با این افراد اقدامات لازم را انجام دهند چرا که آلودگی های ثانویه و تاثیرات آن برروی جامعه غیر قابل جبران است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6180

به "پایش 25 هزار بال پرنده مهاجر در بهشت پرندگان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش 25 هزار بال پرنده مهاجر در بهشت پرندگان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید