پلاک هویت وسیله نقلیه است

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان کرمانشاه گفت : طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود پلاک ماشین عواقب انتظامی و امنیتی را در پی وجرم محسوب خواهد شد .

پلاک هویت وسیله نقلیه است

به گزارش خبرنگار ؛ شیری رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان کرمانشاه گفت : پلاک هویت وسیله نقلیه است و با توجه به اینکه ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می شود طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی وجرم محسوب خواهد شد.

او گفت : مخدوش کردن پلاک علاوه بر توقیف وسیله نقلیه،پرداخت بدهی هر دو پلاک تشکیل پرونده قضایی و فرد خاطی به مراجع قضائی معرفی شده و مشمول جریمه نیز خواهد شد.

شیری افزود : برابر قانون علاوه برخوانا بودن پلاک وسیله نقلیه نصب آن در محل منصوبه الزامیست.

او افزود : 6 ماه تا یک سال حبس مجازات تغییر عدد و حروف پلاک وسایط نقلیه است و فردی که اقدام به تغییر ارقام پلاک وسیله نقلیه می کند نه تنها مرتکب عمل مجرمانه شده بلکه در صورت ارتکاب تخلفات رانندگی، ممکن است جریمه برای خودرو فرد دیگر ثبت می شود.

شیری گفت : تغییر در ارقام خودرو نه تنها دارای تبعات قضایی وبه نوعی تعدی به حقوق عمومی وبه نوعی حق الناس است بلکه تبعات اجتماعی را نیز به دنبال دارد و فرد بی تقصیر باید تاوان تخلفی را پس دهد که از آن بی خبر و بیگناه بوده است .

د

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5050

به "پلاک هویت وسیله نقلیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاک هویت وسیله نقلیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید