کدام کار های روزمره دندان ها را خراب می نمایند؟

به گزارش پرسینا بلاگ، ما در طول روز از ممکن از کارهایی انجام دهیم که از میزان آسیب آن به دندان هایمان بی خبر باشیم. خلاصه ای از خطرناک ترین خوراکی ها و مخرب ترین کارهایی که روی دندان ها تأثیر می گذارند.

کدام کار های روزمره دندان ها را خراب می نمایند؟

به گزارش خبرنگار حوزه پزشکی، بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، افراد در طول روز از ممکن از کارهایی انجام دهند که از میزان آسیب آن به دندان های شان بی خبر باشند. خلاصه ای از خطرناک ترین خوراکی ها و مخرب ترین کارهایی که روی دندان ها تأثیر می گذارند عبارت اند است:

شکر

شکر دشمن شماره یک دندان شما است و هر چه مدت بیشتری در دهان شما بماند بدتر می گردد. قند توسط باکتری های فراورینماینده اسید در دهان شما مصرف می گردد. مینای دندان در اسیدها از بین می فرایند.

نوشیدنی ها

نوشیدنی گازدار بدون قند هم وجود دارد اما به قول بعضی پزشکان شما با استفاده از آب گازدار درواقع در محیط اسیدی حمام می کنید.

استفاده از دندان به عنوان ابزار

اگر از دندان های خود برای باز کردن بطری برچسب های لباس یا باز کردن کیسه های پلاستیکی استفاده می کنید فوراً این کار را متوقف کنید. با دندان های خود یخ ها را نشکنید. این کارها به سلامت دندان شما آسیب زیادی می زنند.

مسکن ها

از پزشک خود بپرسید که آیا داروهای شما ممکن است باعث خشکی دهان گردد یا خیر؟ طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا بیش از 500 دارو از مسکن های درد تا آنتی هیستامین ها می توانند چنین اثری داشته باشند. خشکی دهان مانع از فراوری بزاق گردد و خطر ابتلا به حفره های دندانی را افزای ش می دهد.

نوشیدن زیاد قهوه

مانند سیگار و استعمال دخانیات قهوه نیز می تواند دندان شما را لکه دار کند. اضافه کردن شکر بیشتر به نوشیدن چند فنجان قهوه هرروز می تواند آسیب دندان های شما را زیاد کند. عادت کنید حتماً طی 30 دقیقه تا یک ساعت از خوردن غذا به نوشیدنی ها مسواک بزنید تا از پوسیدگی دندان جلوگیری گردد.

استفاده نادرست از خلال دندان

خلال های دندان برای از بین بردن خوراکی هایی که بین دندان ها گیرکرده اند استفاده می شوند، اما استفاده نادرست از خلال دندان ها می تواند باعث آسیب مینا و خراش روی سطح دندان ها گردد. همچنین ک شیدن خلال دندان در اعماق شکاف دندان شما باعث می گردد فاصله بین دندان ها تغییر کند و شکاف بیشتر گردد.

خوردن ناخن ها

خوردن ناخن فقط باعث ترک خوردن قطع شدن یا ساییدگی دندان شما نمی گردد همچنین باعث اختلال در عملکرد فک می گردد. هنگام گاز دریافت ناخن ها فک های شما با فشار دادن فک تحتانی تان در زا ویه غیرطبیعی قرار می گیرند که باگذشت زمان این کار موجب ایجاد اختلال گیجگاهی فکی می گردد که با درد همراه است .

مسواک زدن خیلی سفت وسخت

بعضی از افراد دندان های خود را خیلی سفت وسخت مسواک می زنند با این باور که باکتری ها را از سطح دندان های خود پاک می نمایند، اما مسواک زدن تهاجمی می تواند باگذشت زمان باعث فرسایش مینا و سوزش لثه گردد سعی کنید با استفاده از یک مسواک نرم دندان ها را به مدت 2 دقیقه با شدت کمتری مسواک بزنید.

رطوبت ناکافی

آب رسانی مناسب یک راز برای دندان های سالم است . هنگامی که مسواک زدن م مکن نیست نوشیدن یک لیوان آب به پاک کردن ذرات غذایی، باکتری ها و اسید دهان یاری می نماید. نوشیدن آب بعد از مصرف غذاهای حاوی لکه مانند قهوه باعث می گردد که مواد شیمیایی ایجادنماینده لکه از بین بفرایند و دندان های شما سفیدتر و روشن تر بماند.

4145

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4744

به "کدام کار های روزمره دندان ها را خراب می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کار های روزمره دندان ها را خراب می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید