یل یاتار توفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی ، طرح نذر نیابتی اجرا می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، امروز زنجانی ها در یوم العباسی متفاوت از سال های قبل به صحنه آمدند تا بار دیگر ثابت نمایند شور و شعور حسینی را با هم دارند و به همگان نشان دهند عشق و معرفت حسینی والاترین فرهنگ است.

یل یاتار توفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی ، طرح نذر نیابتی اجرا می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از مهر، یا حسین سال جاری هرچند دلمان برای مجالس پرازدحام عزاداری تنگ شد ولی عاشقانت جلوه های باشکوه از معرف و فرهنگ حسینی را به نمایش گذاشتند و با عزاداری های پرشور و شعور خود فرهنگ و اصالت بچه هیتی ها را معنا بخشیدند.

کرونا که آمد، همگان بر این باور بودند که این ویروس منحوس چند صباح دیگر از دیار ما رخت می بندد و دوباره زندگی همه به حالت عادی بازخواهد گشت. روزهای اول کسی کرونا را جدی نمی گرفت، چون هنوز به فوت وفن کارهایی که این ویروس از خود نشان می دهد مطلع نبودیم اما وقتی کم کم آمار مبتلایان و بدتر از آن، فوتی ها بالا رفت، تازه فهمیدیم که با حریف سرسختی روبه رو هستیم. امروز ویروس کرونا نزدیک به هفت ماه است که میهمان ما ایرانی ها و بیشتر کشورهای دنیا است. این روزها که شهر شور و شعور حسینی، شهرت خود را از ارادت مردمانش به سید و سالار شهیدان به عاریه برده است، روزهای متفاوتی را نسبت به محرم سال های قبل شاهد هستیم. بااینکه معابر اصلی و خیابان های شهر مملو از بیرق های سیاه به یاد اباعبدالله الحسین (ع) است اما کرونا از شور این روزها به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی کاسته است.

  • آشنایی با آداب و رسوم مردم زنجان در ماه محرم

ما زنجانی ها اگر به شورآفرینان محرم شهره هستیم، به همان اندازه نیز در شعور حسینی، سهم به سزایی را به ارث برده ایم و امروز روز امتحان و سربلند شدن در این آزمون است، آزمونی که قرار است شعور حسینی خود را بر همگان ثابت کنیم و چه روزی بهتر از یوم العباس که زنجانی ها همه ساله شور وصف ناپذیری را به پا می نمایند و سال جاری قرار است این شور، جای خود را به کفه سنگین ترازوی بصیرت حسینی یعنی شعور بدهد. امروز یوم العباس است اما نه یوم العباسی همانند سال های گذشته. امروز یوم العباسی است که مردمان شهر شور و شعور حسینی به معنای واقعی کلمه با کادر درمانی استان که ماه ها از خانواده های خود دورمانده و از آلام بشری مراقبت می نمایند، همراهی خواهند کرد. این همراهی نه با اجتماعی که بی تردید با پروتکل های بهداشتی مغایر است، بلکه با یاری های خالصانه خود در قالب یاری مؤمنانه.

وقتی مردم زنجان در یوم العباس آوای یل یاتار توفان یاتار / یاتماز حسینین پرچمی را سر می دهند، مقصود از پرچم، همان معرفت حسینی است که هیچ گاه درگذر زمان غبار فراموشی بر گرده آن نخواهد نشست و محرم سال جاری که شرایط ویژه ای را پشت سر می گذاریم، این معرفت حسینی و بیرقی که هیچ گاه بر زمین نخواهد افتاد، با یاری های مؤمنانه مردم مؤمن و خداجوی، همواره برافراشته خواهد ماند.

اجرای طرح نذر نیابتی در حسینیه اعظم زنجان

رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان اعلام کرد: سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم توجه ویژه به رعایت پروتکل های بهداشتی تمهیدات ویژه در این زمینه در مجموعه حسینیه اعظم زنجان اندیشیده شد، یکی از مهم ترین برنامه های حسینیه اعظم زنجان مربوط به یوم العباس بوده و با توجه به شرایطی که امروز بر جامعه حاکم است، این مراسم در قالب یاری های مؤمنانه برگزارشده و مردم نیز در آن حضور نخواهند داشت. برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی، نمونه بارزی از ولایتمداری است که در این ایام به منصه ظهور گذاشته شده است، اجرای طرح هر منزل یک حسینیه و هر خانواده یک هیات ازجمله برنامه هایی است که برای این ایام پیش بینی شده است.

علیرضا فیروز فر با اشاره به طرح عظیم یاری مؤمنانه حسینیه اعظم زنجان در روز یوم العباس سال جاری، تأکید می نماید: یوم العباس سال جاری زنجان سال جاری متفاوت تر از سال های گذشته است و برنامه یاری مؤمنانه و توزیع بسته های یاری معیشتی در این راستا انجام خواهد شد. سال جاری همانند سال های گذشته طرح نذر نیابتی توسط حسینیه اعظم زنجان به اجرا گذاشته خواهد شد، این در حالی است که طرح قربانی نیابتی همانند سال های گذشته اجراشده و با توجه به اینکه حسینیه اعظم زنجان به عنوان دومین قربانگاه عظیم دنیا اسلام شناخته می گردد، باید در این شرایط با رعایت پروتکل ها این مراسم کنترل گردد و نقاط ویژه برای ذبح قربانی در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: برای تسهیل در ادای نذر عزاداران حسینی در استان و سایر نقاط کشور طرح ذبح نیابتی در حسینیه اعظم زنجان اجرا می گردد، در طرح ذبح نیابتی قربانی، نذر نمایندگان وجه موردنظر را به حساب حسینیه اعظم واریز می نمایند و با تماس با خادمان حسینیه، این وکالت را به خادمان می دهند تا از طرف نذر نمایندگان، تهیه و ذبح قربانی انجام گردد. شماره کارت به شماره 6037997870533123 به نام واحد نیابتی حسینیه اعظم زنجان برای واریز وجه نذر قربانی در اختیار شهروندان است و نذر نمایندگان پس از واریز وجه می توانند با شماره تلفن 02433323030 برای هماهنگی برای موعد ادای نذر تماس بگیرند. همچنین شرایط امروز باعث شده است که پایتخت شور و شعور حسینی، سال جاری پذیرای هیچ مهمانی از خارج از استان نباشد.

استاندار زنجان، از توزیع بیش از 100 هزار بسته یاری معیشتی بین نیازمندان زنجانی خبر داده و می گوید: در این راستا بسته های یاری معیشتی بین نیازمندان روستایی و شهری توزیع می گردد. مراسم یوم العباس سال جاری در زنجان به صورت یاری مؤمنانه خواهد بود و یاری های معیشتی بین نیازمندان استان زنجان توزیع می گردد.

فتح الله حقیقی یادآور می گردد: بانک اطلاعاتی نیازمندان در استان توسط سپاه انصار المهدی (عج) تهیه شده و این اقلام به صورت هدفمند توزیع می گردد. در روز یوم العباس دسته عزاداری برگزار نمی گردد، تجمع و مهمانی از استان های دیگر نخواهیم داشت و از مردم درخواست می گردد به زنجان سفر ننمایند. یوم العباس زنجانی ها چه بی کرونا و چه با کرونا یوم العباس باقی خواهد ماند، با همان صلابت همیشگی و شور و شعور وصف ناشدنی.

زنجانی های شیفته و عاشق اهل بیت (ع) سال جاری محرم و یوم العباس را سپری کردند تا ثابت نمایند که عشق و معرفت حسینی همواره والاترین و برترین گفتمان و فرهنگ است و محرم سال جاری سندی برای تاریخ خواهد ماند، تا زوایایی پیدا و پنهان محدودیت عزاداری ها را تاریخ تحلیل کند هرچند دور نیست که واقعیت ها نمایان گردد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5200

به "یل یاتار توفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی ، طرح نذر نیابتی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یل یاتار توفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی ، طرح نذر نیابتی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید