12 شهر عجیب که تا به حال اسم آن ها را هم نشنیده اید

به گزارش پرسینا بلاگ، در مطلب زیر نگاهی به عجیب و غریب ترین شهرهای جهان انداخته ایم.

12 شهر عجیب که تا به حال اسم آن ها را هم نشنیده اید

به گزارش ، هر شهری در دنیا ویژگی های مختص به خودش را دارد. اما بعضی از آن ها خصوصیاتی دارند که باور کردن آن برایمان سخت است. بیاید با هم نگاهی به این شهرهای عجیب و غریب در دنیا بیاندازیم.

کولما شهری در کالیفرنیا است که میزبانی 17 قبرستان را به عهده دارد. افراد زنده این شهر نسبت به افراد غیرزنده نسبتی معادل 1000 به 1 دارند. این اتفاق به این دلیل افتاده است که مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند تا مکان تازه ای برای قبرستان های نزدیک سانفرانسیسکو پیدا کنند و آن ها به این شهر منتقل شدند.

سیتینیل دی لاس بودگاس شهری در اسپانیاست که همه ساله دنیاگرد های زیادی از آن دیدن می کنند بخاطر این که آن در زیر سنگ بزرگی ساخته شده است. وقتی در خیابان های این شهر قدم می زنید به جای آسمان، سنگ در بالای سرتان می توانید ببینید. این سنگ به نظر در حال افتادن می رسد اما اینطور نیست و قرن هاست که به همین شکل ثابت مانده است.

نِفت داشلاری شهری صنتعی در کشور آذربایجان است. این شهر در آب های آزاد و بالاتر از یک میدان نفتی ایجاد شده است. این شهر جمعیتی ندارد و افرادی که در آن حضور دارند برای کار به این شهر می آیند.

در سال 1947 یک سفینه فضایی در شهر رازول ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. درباره این که واقعا چه اتفاقی افتاد بحث های زیادی وجود دارد ولی چیزی که الان مشخص است شناخته شدن رازول به عنوان شهر بیگانه هاست. مردم در این شهر جشنواره هایی با مضمون بیگانه ها برگزار می کنند و حتی شعبه مک دونالدی که در این شهر قرار گرفته است از تصاویر این بیگانه ها استفاده می کند.

درها، دیوارها و حتی پله ها هم در این شهر آبی هستند. این شهر در مراکش واقع شده است.

کل شهری در ویتیر آلاسکا، در یک ساختمان 14 طبقه که قبلا جز تاسیسات نظامی به حساب می آمده جمع شده است. همچنین همه مغازه ها، ایستگاه پلیس، بیمارستان و کلیسا در یک جا جمع شده اند. هدف از این کار صرفه جویی در مصرف گرمایش بود زیرا هوا در این منطقه سرد و همراه با باد است. جمعیت این شهر فقط 220 نفر است.

ماتما در تونس جنوبی شهری است که خانه های زیرزمینی در آن وجود دارد. در دهه 1970 خانه هایی روی سطح زمین ساخته شد اما مردم آن ترجیح دادند در خانه های اصلی و سنتی خود زندگی کنند.

اسلب سیتی شهری در کالیفرنیا است که به سرگرمی ها و افراد بازنشسته در آن معروف است. مردم اینجا در ماشین ها و کلبه هایشان زندگی می کنند و بدون لوله کشی آب، برق و آدرس است. خدمات عمومی و اقتصادیات و اجاره نیز وجود ندارد، این مسائل همگی ناراحت کننده به نظر می رسد، اما بسیاری از کسانی که در این منطقه حضور دارند می گویند که از بودن در این شهر احساس راحتی می کنند و شهر خود را آخرین شهر آزاد آمریکا می نامند.

چینی ها معروف به ساخت ماکت حرفه ای از هر چیزی هستند که بتوان به آن فکر کرد که این شامل شهرها نیز می شود. این باعث شده چینی ها بدون نیاز داشتن به ترک کشور به روستایی در اتریش به نام هالشتات بتوانند سفر کنند. ابتدا کلیسای آن ساخته شد و سپس خیابان ها که بسیار شبیه به نمونه اصلی آن هستند. اما نکته اینجاست قیمت املاک در هالشتات چینی بسیار گران تر از هالشتات اصلی است.

ایالت میشیگان آمریکا جایی است که شما می توانید جهنم را در آن پیدا کنید. اسم اصلی این شهر معلوم نیست اما ساکنان از شکل جهنمی ای که این شهر دارد شاد هستند. در این شهر تابلوهایی با نوشته به جهنم خوش آمدید وجود دارد که نظر بسیاری از دنیاگرد ها را برای عکس انداختن با آن جلب کرده است. سوغات این شهر نیز 1 اینچ مربع زمین جهنم است که به قیمت 6.66 دلار به فروش می رسد.

شهرهایی وجود دارند که بین دو کشور تقسیم شده باشند و دیدن آن ها کمی غیرمعمول بنظر می رسد اما این شهری که می خواهیم الان نشانتان دهیم غیرمعمول ترین آن هاست. بوزینگن ام هوشرهاین یک منطقه برون بومی در سوئیس است که متعلق به آلمان می باشد. در مورد مناطق برون بومی و درون بومی در ویکیپدیا بیشتر بخوانید. از لحاظ اقتصادی این شهر بخشی از سوئیس به حساب می آید حال آنکه از نظر اداری این شهر بخشی از آلمان است. در این شهر از واحد پول فرانک که متعلق به سوئیس است استفاده می شود. دارای دو کد پستی آلمانی و سوئیسی است. شماره تلفن هایی که در این شهر استفاده می شوند هم آلمانی و هم سوئیسی هستند. تیم فوتبال بوزینگن تنها تیم فوتبالی آلمانی است که در لیگ سوئیس بازی می کند.

شهر لونگ یربین که واقع در مجمع الجزایر نروژ است یکی از شاقتصادی ترین زیستگاه های انسانی است که شما در آن نمی توانید بمیرید. یک قبرستان در این شهر وجود دارد که از 70 سال پیش تا به امروز مورد استفاده قرار نگرفته است. دلیل این امر آب و هوای یخبندان این شهر است که از تجزیه اجساد مرده جلوگیری می کند و آن ها را به غذای حیوانات وحشی تبدیل می کند. آن هایی که در شرف مرگ قرار دارند به نروژ منتقل می شوند.

منبع: روزیاتو

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6989

به "12 شهر عجیب که تا به حال اسم آن ها را هم نشنیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 شهر عجیب که تا به حال اسم آن ها را هم نشنیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید