45 پارک علم و فناوری در کشور ایجاد و فعال شده است

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 45 پارک علم و فناوری در مناطق مختلف کشور راه اندازی و فعال شده به نحوی که تمامی استان ها حداقل دارای یکی از این مراکز مهم علمی و تخصصی هستند.

45 پارک علم و فناوری در کشور ایجاد و فعال شده است

منصور غلامی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان همدان، اضافه نمود: حدود 20 سال از شروع فعالیت های جدی کشور در زمینه ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری میگذرد که دراین مدت اقدامات بسیار موثری دراین زمینه با هدف بهره مندی مناسب از ظرفیت های علمی برای پیشبرد اهداف مالی کشور اجرا شده است.

وی گفت: پارک های علم و فناوری در حقیقت مجموعه ای کاربردی برای حمایت از نخبگان و ایده های جدید علمی است چراکه در شرایط کنونی، علم و فناوری نقش مهم و قابل توجهی در توسعه، رفاه و بهبود شرایط مالی کشور دارد.

غلامی گفت: درهمین ارتباط ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری نیز از دیگر برنامه های جدی حوزه آموزش عالی کشور بوده به نحوی که در کنار تمامی پارک های علم و فناوری موجود کشور این صندوق با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالیت های علمی و پژوهشی ایجاد شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: 6 هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور وجود دارد که یک هزار و 800 شرکت از این تعداد تحت حمایت جدی پارک های علم و فناوری قرار دارند.

غلامی اضافه نمود: 195 مرکز رشد فناوری در سطح دانشگاه های کشور نیز راه اندازی و فعال شده که مهم ترین کارکرد این مراکز علمی و دانشگاهی زمینه سازی برای بکارگیری فناوری های نوین در توسعه کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال های اخیر و به رغم وجود مسائل ناشی از همه گیری ویروس کرونا و همچنین تحریم های ظالمانه دشمن، شاهد اقدامات و دستاوردهای بسیار قابل توجهی از حضور شرکت های دانش بنیان در عرصه علم و فناوری کشور بودیم که نقش بسیار مهمی در حل مسائل ایفا نموده اند.

غلامی با اشاره به پیشرفت های علمی قابل توجه و محسوس ایران اسلامی در سال های اخیر، توضیح داد: براساس آنالیز های علمی و متقن اجرا شده، ایران در زمینه انجام پژوهش و تحقیقات دانشگاهی چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی در ردیف 15 کشور برتر و عظیم جهان قرار گرفته است که نشان دهنده توجه و حمایت ویژه دولت از فعالیت های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در راستا عمران و آبادانی کشور است.

وی تاکید نمود: هیچگونه برنامه ای برای تعطیلی و یا انحلال واحدهای دانشگاهی در سطح کشور نداریم، اما رویکرد ما براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، تجمیع و پیوستن واحدهای دانشگاهی با هدف هم افزایی و افزایش توان این واحدها در راستای انجام وظایف و ماموریت های تعریف شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به موضوع تفویض اختیارات حوزه آموزش عالی از مرکز به استان ها اشاره نمود و گفت: در طرح مدیریت استانی آموزش عالی اصل بر تفویض اختیارات از سطح ستاد در این وزارتخانه به استان ها است که دبیرخانه اجرایی شدن این طرح در دانشگاه عظیم مرکز هر استان به عنوان دانشگاه مادر یا مشخص تشکیل می گردد.

غلامی گفت: به رغم وجود بعضی مسائل در بخش امکانات و زیرساخت ها طی سالیان گذشته، توفیقات خوبی در حوزه آموزش عالی حاصل شده که نتیجه کوشش ها و پیگیری های هدفمند و برنامه محور مسوولان دراین حوزه است.

وی تاکید نمود: مبنای حرکت ما در آموزش عالی و حوزه علوم، تحقیقات و فناوری این است که منابع محدود خود را در سطوح گسترده کم بازده هزینه نمی کنیم و هدف و رویکرد اصلی دراین بخش، هم افزایی در تمام وجوه برای بکارگیری علم و فناوری در راستا رشد و توسعه کشور است.،ایرنا

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6512

به "45 پارک علم و فناوری در کشور ایجاد و فعال شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 پارک علم و فناوری در کشور ایجاد و فعال شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید