85 هزار گیلانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/گیلان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان، با بیان اینکه 85 هزار گیلانی 18 تا 50 سال تحت پوشش این بیمه هستند، اظهار کرد: تا به امروز 3000 نفر بازنشسته، از کار افتاده و فوت شده اند و خانواده های آنان از بیمه استفاده می نمایند.

85 هزار گیلانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند

هانی قلی پور در نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار گردید، با اشاره به اصل 29 قانون اساسی مبنی بر تامین بیمه اجتماعی، اظهار کرد: به دنبال تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بیمه افراد 18 تا 50 سال ساکن در روستاها و مناطق عشایری و شهرهای دارای جمعیت زیر 20 هزار نفر شروع شد.

وی شش میلیون نفر در کشور را مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان دانست و متذکر شد: حداکثر سن برای بیمه شدن 50 سال می باشد و 65 سالگی سن بازنشستگی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان، با اشاره به وجود 50 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت در گیلان، اضافه نمود: با یاری دولت کشاورزان، روستاییان و عشایر در صورت بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت حقوق دریافت خواهند کرد.

قلی پور، با بیان اینکه در حال حاضر 100 کارگزاری این صندوق در کلیه شهرهای گیلان فعالیت می نمایند، گفت: روستاییان به صورت سالانه مبلغ 330 هزار تومان یا 840 هزار تومان را پرداخت خواهند کرد و سهم دولت دو برابر این مبلغ است. در واقع روستاییان می توانند براساس وسع اقتصادی خود یکی از این دو پرداختی را انتخاب و به همان میزان حقوق بازنشستگی، از کار افتادگی یا فوت دریافت نمایند.

وی با اشاره به رایگان بودن بیمه سلامت برای روستاییان مشمول بیمه اجتماعی، اضافه نمود: در صورت رخ دادن حوادث طبیعی و غیر مترقبه، بیمه شدگان تا دو سال معاف از پرداخت حق بیمه هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گیلان، از معرفی مددجویات تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اطلاع داد و عنوان نمود: با همکاری معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

قلی پور، با بیان اینکه 85 هزار گیلانی 18 تا 50 سال تحت پوشش این بیمه هستند، اظهار کرد: تا به امروز 3000 نفر بازنشسته، از کار افتاده و فوت شده اند و خانواده های آنان از بیمه استفاده می نمایند لذا فرمانداران و بخشداران با کارگزاری ها همراه شوند و مردم را در جریان این بیمه قرار دهند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6440

به "85 هزار گیلانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 هزار گیلانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید