STEP حلقه ای برای بیان دیدگاه دانشمندان دنیا اسلام ، جایزه مصطفی (ص) کوشش های دانشمندان مسلمان را هدفمند می نماید

به گزارش پرسینا بلاگ، استاد دانشگاه آمریکایی با بیان اینکه نشست استپ، حلقه ای برای بیان دیدگاه دانشمندان دنیا اسلام است، گفت: جایزه مصطفی (ص) باعث می گردد دانشمندان مسلمان دنبال هدفی معین باشند.

STEP حلقه ای برای بیان دیدگاه دانشمندان دنیا اسلام ، جایزه مصطفی (ص) کوشش های دانشمندان مسلمان را هدفمند می نماید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، به منظور ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشور های اسلامی طرحی به عنوان نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشور های اسلامی Science and Technology Exchange Program (STEP) in Islamic Countries در دستور کار بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) نهاده شد. طرحی که ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان دنیا اسلام، به زمینه سازی برای ایجاد هم افزایی و توسعه همکاری های علمی می پردازد و زمینه توسعه فعالیت های علمی و فناورانه را در کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا خواهد نمود؛ الی الچائر، متخصص بچه ها و استاد دانشگاه آمریکایی بیروت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره نقش نشست های علمی از جمله نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در رشد علمی دنیا اسلام گفت: این نشست در گردهم آوردن دانشمندان مختلف مسلمان، حول یک محور که علم است، بسیار پیروز عمل نموده است.

الی الچائر ادامه داد: زبان علم با دیگر زبان ها متفاوت است و کمترین کشمکش در آن نسبت به دیگر رشته هایی که انسان ها دنبال می نمایند، وجود دارد. برای نمونه در سیاست، اقتصاد، منابع معدنی و طبیعی، کشمکش ها و درگیری های زیادی وجود دارد؛ اما در مورد موضوعات علمی این چنین نیست و علم مورد علاقه همه افراد است. همینطور فناوری، حوزه ای است که همه به آن علاقمند هستند.

این متخصص بچه ها و استاد دانشگاه آمریکایی بیروت بیان نمود: نشست استپ، اولین گام است که می تواند دانشمندان مختلف را دور هم گردآورده تا هم به دیدگاه و بینش مشترکی برای پیشرفت دست پیدا نمایند و هم از دستاوردهایشان با یکدیگر سخن بگویند و آن ها را دسته بندی نمایند؛ مانند یک ملت بزرگ. افزون بر این معتنقدم این نشست علمی، یک خصوصیت منحصر بفرد دیگری نیز دارد و آن، گردآوردن دانشمندان مسلمان یک جا و در یک نشست چندروزه است.

وی با اشاره به اینکه برپا کردن این جوایز یاری شایانی به رشد علم و فناوری در دنیا اسلام می نماید، گفت: برپایی جوایزی مانند جایزه مصطفی (ص)، انگیزه خوبی به دانشمندان مسلمان می دهد تا سخت تر و بیشتر تلاش نمایند و همچنین دنبال یک هدف معین باشند و با یکدیگر همکاری نمایند. امروز در دنیا اسلام، جایزه ای به این اندازه اهمیت اقتصادی چندانی ندارد؛ جایزه مصطفی (ص) اولین جایزه در نوع خود است که استعداد و توانایی خارق العاده در جوامع مسلمان و تلاش های علمی و تلاش فراوان آن ها را شناسایی نموده و از آنان تقدیر می نماید.

الی الچائر مطرح نمود: افراد و نهاد های بسیار اندکی وجود دارند که نقاط مثبت چنین گردهمایی ها را می بینند و این جنبه مفیدی است که در حال روی دادن است و نه تنها برای جامعه مسلمانان بلکه برای کل بشریت فایده دارد که دانشمندان برای راحت ترشدن زندگی کل بشریت چه اقداماتی را انجام می دهند. این بسیار مهم و مثبت است و بنیاد مصطفی (ص) این کار را به شکل بسیار جدی و متفاوتی انجام می دهد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3108

به "STEP حلقه ای برای بیان دیدگاه دانشمندان دنیا اسلام ، جایزه مصطفی (ص) کوشش های دانشمندان مسلمان را هدفمند می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "STEP حلقه ای برای بیان دیدگاه دانشمندان دنیا اسلام ، جایزه مصطفی (ص) کوشش های دانشمندان مسلمان را هدفمند می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید