تسلط به دانش روز باعث ایجاد فناوری های نو می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فناوری های نو زمانی کسب می گردد که به دانش روز مسلط باشیم، گفت: باید آخرین پیشرفت ها و فناوری های کشورهای دیگر را رصد کنیم تا بتوانیم با تحقیق و پژوهش فناوری های نو و جدید ابداع کنیم.

تسلط به دانش روز باعث ایجاد فناوری های نو می گردد

محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره اینکه بخش عمده ای از فعالیت های مالی و صنعتی بر کیفیت و بهره وری بازار تاثیرگذار است، گفت: در بازار برای جذب مخاطب، رقابت در بهره وری، سوددهی و مالی بودن نیازمند فراوری هستیم و اگر نتوانیم بهره وری را افزایش دهیم ممکن است از هر هکتار زمین گندم محصولی برداشت کنیم که نسبت به کشورهای خارجی کمتر است به طوری که در این زمینه نمی توانیم از لحاظ مالی رقابت کنیم و درآمد مناسب تری داشته باشیم.

سیف اضافه نمود: به طور مثال صرفه جویی در مصرف سوخت یا آب بهره وری را بالا می برد که از این جهت می تواند بر رقابت پذیری تاثیرگذار باشد؛ بنابراین اگر بخواهیم اقتصاد و صنعت فعال، رقابت پذیر و با کیفیتی داشته باشیم مستلزم استفاده از فناوری های مناسب و بهره وری خوب و بالا هستیم و تمام این شرایط زمانی محقق می گردد که بتوانیم عقبه های علمی و تحقیقاتی را فراهم کنیم.

تسلط به دانش روز باعث ایجاد فناوری های نو می گردد

وی گفت: فناوری های نو وقتی بدست می آید که به دانش روز مسلط شویم و آخرین پیشرفت ها و فناوری های کشورهای دیگر را رصد کنیم تا بتوانیم با تحقیق و پژوهش فناوری های نو و جدید ابداع کنیم.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید در بهره وری عوامل موثر در فراوری کارهای مالی را شناسایی کنیم و اگر روش های کاهش هزینه و کاهش ضایعات مصرف انرژی را نشناسیم طبیعتاً نمی توانیم بهره وری را بالا ببریم یا درآمد شرکت را بهبود بخشیم؛ بنابراین باید یک مطالعه علمی و پژوهشی داشته باشیم و چنین کاری مستلزم این است که مراکز علمی و اجرایی با یکدیگر همکاری های دامنه دار و مستمر داشته باشند.

وی در انتها گفت: محیط سازمان ها و مالی کشور در حال تغییر است و می طلبد که فعالیت های نوآورانه و خلاقیت جدید به همراه داشته باشد.

انتهای پیغام/

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4317

به "تسلط به دانش روز باعث ایجاد فناوری های نو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط به دانش روز باعث ایجاد فناوری های نو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید