خبرنگاران طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی همدان شروع شد

به گزارش پرسینا بلاگ، همدان- خبرنگاران- مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: فعالیت گروه های ثابت و سیار این اداره کل در جهت اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز سال آینده شروع شد.

خبرنگاران طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی همدان شروع شد

محمودرضا رسولی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز فراوری، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی در ایام نوروز از 25 اسفندماه شروع و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه می یابد.

وی گفت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی هم استانی ها، گروه های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان ها همزمان با سراسر کشور، ساماندهی و تجهیز شده اند.

مدیرکل دامپزشکی همدان اعلام کرد: تعداد 10 گروه ثابت و 18 گروه سیار، متشکل از کارشناسان این اداره کل در 2 نوبت صبح و عصر، نظارت های بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی را در استان همدان بر عهده خواهند داشت.

وی اضافه نمود: در این طرح تمامی اماکن فراوری، پخش، بسته بندی، قطعه بندی و عرضه مواد خام دامی شامل رستوران های بین راهی، درون شهری، سردخانه های نگهدارنده مواد پروتئینی، مراکز فراوری، نگهداری و عرضه انواع گوشت قرمز و سفید، تهیه غذاها، هتل ها و مهمانسراها بطور مستمر و منظم بازدید و کنترل می شوند.

رسولی اضافه نمود: شهروندان با توجه ویژه به تاریخ فراوری و انقضای گوشت های بسته بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی فاقد بسته بندی، مهر و لیبل دامپزشکی و یا فرآورده های خام دامی منجمد و غیرمنجمد با برچسب مخدوش خودداری نمایند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و با توجه به بروز و شیوع ویروس کرونا در کشور ضمن درخواست از همشهریان در مورد رعایت بهداشت فردی و حضور در منازل، نظارت مداوم بر مواد خام دامی در راستای ارتقاء سطح بهداشتی جامعه و ایجاد امنیت غذایی را ضروری دانست.

رسولی اضافه نمود: تعداد 230 ناظر بهداشتی دامپزشکی بر رستوران ها و واحدهای طبخ غذا در استان نظارت دارند تا شهروندان با اطمینان خاطر از عرضه کامل بهداشتی غذا در ایام تعطیلات نوروزی استفاده و بهره کافی را ببرند.

مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد: بخشنامه ای در استان ابلاغ شده که تمام دست اندکاران در کشتارگاه ها، مراکز قطعه بندی، بسته بندی، فراوری، توزیع و عرضه موظفند کارکنان را از لحاظ سلامت زیر نظر داشته باشند که اگر کسی مشکوک به بیماری بود به مراکز درمانی معرفی گردد.

مدیرکل دامپزشکی همدان اعلام کرد: ممنوعیت قطعه کردن مرغ داخل مغازه ها و مراکز عرضه مرغ به منظور کنترل بیماری کرونا اجرایی شده است.

وی تاکید نمود: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه مواد غذایی با منشا دامی با تلفن 1512 سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی در سراسر استان تماس حاصل نمایند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3729

به "خبرنگاران طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی همدان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی همدان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید