خبرنگاران کشف کوخت پرندگان شکاری در بندرگز

به گزارش پرسینا بلاگ، گرگان - خبرنگاران - رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرگز از شناسایی کوخت پرندگان شکاری در این شهرستان خبر داد و گفت که از این مخفیگاه یک بهله پرنده حمایت شده دلیجه کشف شد.

خبرنگاران کشف کوخت پرندگان شکاری در بندرگز

وحید عرب امیری روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت: در این ماموریت که در محدوده روستای باغوکناره انجام شد یک بهله دلیجه ماده، دو قطعه قُمری و 2 رشته دام کشف و با توجه به سلامتی پرندگان و امکان پرواز، این پرندگان در زیستگاه خود رها شدند.

وی ادامه داد: متخلفین پس از مشاهده مامورین با یک دستگاه موتورسیکلت فرار کردند.

عرب امیری اضافه نمود: شناسایی کوخت ها بدلیل پوشش و استتار صیادان کاری بسیار مشکل است.

به گزارش خبرنگاران از خردادماه و با حضور پرندگان شکاری در زیستگاه های گلستان، برخی از اهالی بومی منطقه با روش های مختلف نسبت به زنده گیری این پرندگان با ارزش و فروش آن به قاچاقچیان پرندگان شکاری اقدام می کنند.

علاوه بر تعقیب پرندگان شکاری با استفاده از طعمه و بهره مندی از موتورسیکلت، کوخت نیز روش قدیمی و مرسوم در زیستگاه های شمال استان گلستان است.

در این روش، متخلفان ساعت ها و شاید روزها در داخل چاله ای در زیستگاه این پرندگان شکاری به انتظار می نشینند تا شاید بتوانند با استفاده از طعمه این پرندگان با ارزش را صید کرده و به فروش برسانند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5634

به "خبرنگاران کشف کوخت پرندگان شکاری در بندرگز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف کوخت پرندگان شکاری در بندرگز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید