نکاتی برای نگهداری کدو حلوایی

به گزارش پرسینا بلاگ، فصل زمستان با مصرف بعضی میوه و سبزیجات مغذی همراه است که یکی از شاخص ترین آنها کدو حلوایی است. با قرارگیری در آغاز فصل سرما، نکاتی را برای نگهداری طولانی مدت این ماده غذایی مفید مرور می کنیم.

نکاتی برای نگهداری کدو حلوایی

اگر هدفتان نگهداری طولانی مدت کدوست، در زمان خرید باید کدوهای سفت و بدون نقاط نرم یا کپک زده را انتخاب کنید.

بهترین محل برای نگهداری کدو، مکان های خنک و تاریک مثل زیرزمین است و در این شرایط دوسه ماه قابل نگهداری است.

نگهداری کدو در شرایط مرطوب سبب جذب رطوبت توسط پوست آن و نرم شدنش می گردد، در نتیجه کیفیت آن سریع تر افت پیدا می نماید. از علائم خراب شدن کدو، پیدایش نقاط نرم یا تیره روی سطح آن است.

کدو را باید از نور آفتاب دور نگه دارید، در غیر این صورت قابلیت نگهداری آن بر اثر تسریع در فرآیند رسیدن کاهش می یابد.

کدو حلوایی معمولا اندازه بزرگی دارد و تمامی آن برای یک وعده مصرف نمی گردد. پس از برش زدن کدو، چهارپنج روز می توانید بخش به جامانده را در یخچال نگه دارید؛ اما مطمئن شوید روی آن را کاملا پوشانده اید. بهتر است از ظروف پلاستیکی در بسته یا کیسه هایی که بسته می شوند، بهره ببرید.

حتما قبل از قرار دادن برش های کدو در یخچال، تخم های آن را با قاشق جدا کنید، در غیر این صورت مدت زمان ماندگاری آن کاهش می یابد.

به محض نرم شدن و تغییر رنگ (پیدایش نقاط تیره) از مصرف برش های کدوی نگهداری شده در یخچال اجتناب کنید.

کدوی پخته شده مدت زمان مشابهی در ظروف دربسته در یخچال قابل نگهداری است.

از قرار دادن کدوی برش نخورده یا برش های کدویی که در ظروف سربسته بسته بندی نشده است، در کنار میوه هایی از قبیل سیب، موز، آووکادو و گلابی اجتناب کنید، چرا که این میوه ها با متصاعد کردن گاز اتیلن سبب تسریع در افت کیفیت کدو می شوند.

می توانید برش ها یا حتی پوره کدو را فریز کنید. اما دقت کنید هر چه اندازه قطعات کوچک تر باشد سرعت افت کیفیت آن بالاتر می رود؛ به عبارت ساده تر زودتر خراب و غیرقابل استفاده می گردد.

اگر قصد دارید برش های کدو را بپزید و بعد فریز کنید، بهتر است از فر بهره ببرید. پس از پخته شدن قطعات را به صوت تک لایه در همان سینی فر به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید تا سخت شوند.

این کار یاری می نماید از به هم چسبیدن آنها جلوگیری گردد و برای یخ زدایی احتیاج نباشد همه آنها را از فریزر خارج کنید.برای نگهداری در فریزر حتما از ظروف محکم و دردار بهره ببرید.

کدوی خام یا پخته تا هشت ماه قابل نگهداری در فریزر است. اما باید دقت کنید با افزایش زمان نگهداری از دست رفتن عطر و طعم، نرم شدن و سوختگی ناشی از انجماد در آنها احتمال دارد.

دکتر مریم قادری قهفرخی - متخصص صنایع غذایی / روزنامه خبرنگاران

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6291

به "نکاتی برای نگهداری کدو حلوایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکاتی برای نگهداری کدو حلوایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای نگهداری کدو حلوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید