چرا این روزها وقت مناسبی برای خرید مودم VDSL، ADSL نیست؟

به گزارش پرسینا بلاگ، اگر تا چند هفته پیش، مسئله این بود که شما پول به اندازه کافی نداشتید ولی انواع مدل های مودم روتر ADSL/VDSL به اندازه کافی در بازار بود؛ این روزها مسئله این است که مهم نیست شما چقدر پول دارید؛ بلکه اصلا مودم روتری در بازار برای فروش نیست.

چرا این روزها وقت مناسبی برای خرید مودم VDSL، ADSL نیست؟

کافی است یه سر به فروشگاه های آنلاین تجهیزات شبکه بزنید تا ببینید در دسته مودم روترها تقریبا هیچ محصولی نیست.

ابتدا از دیجی کالا شروع می کنم. فقط 2 مدل مودم روتر ADSL دارد که هر دو متعلق به برند ایرانی یوتل هستند:

سری به فروشگاه همواره پر از محصول مقداد آی تی می زنیم. 9 الی 10 محصول دارد ولی همگی مودم روترهای قدیمی و سری N یا سری AC چند سال پیش دنیا هستند. بهترین مودم روتری که می بینیم؛ تی پی لینک آرچر وی 400 با قیمت 1 میلیون تومان است:

نوبت به فروشگاه لیون کامپیوتر می رسد. این فروشگاه کلکسیونی از مودم روترهای قدیمی دارد ولی باز در رده مودم روترهای VDSL و امروزی فقط مدل تی پی لینک آرچر وی 600 و یکی دو مدل از شرکت دی لینک را شاهد هستیم:

فروشگاه هزارسو هم وضعیتی مشابه دارد و باز هم بهترین مودم روتری که می توانید پیدا کنید؛ تی پی لینک آرچی وی 400 است به همراه چندین مودم روتر سری N یا AC750:

اما فروشگاه ایمالز انگار اوضاع بهتری دارد و شاهد مودم به روز و قدرتمندی مانند DSL-AC88U و DSL-AC68U ایسوس هستیم. البته، این مودم روترها هم چندان جدید و به روز نیستند ولی نسبت به مدل هایی که در فروشگاه های قبلی دیدیم؛ فوق العاده پیشرفته و ارتقایافته محسوب می شوند.

همین طور، چند مدل مودم روتر خوب از دی لینک مانند AC1900 EXO یا تی پی لینک آرچر وی 900 را مشاهده می کنیم.

چرا بازار از مودم روتر خالی است؟

همواره در ماه آخر سال میلادی و ماه ابتدایی سال جدید، در ایران با چنین مسئله ای روبرو هستیم. چون شرکت های اصلی فروشنده مودم روتر، سعی می نمایند انبارگردانی نمایند و حساب و کتاب های خودشان را انجام دهند و از دادن جنس به نمایندگی ها خودداری می نمایند.

شرکت های ایرانی هم در این بازه زمانی که عمدتا با تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی همراه است؛ فعالیت های خود را کاهش داده و سعی می نمایند از ماه فوریه سفارش های خود را شروع نمایند تا محصولات جدید برای بازه زمانی اسفندماه و شب سال نو ایرانی ها به بازار سرازیر شوند.

البته، این تنها مشکل نیست. اتفاقات چند هفته اخیر در ایران، نوسانات ارزی که مانع بزرگی برای ثبت سفارش است؛ به ویژه گران شدن دلار در هفته های اخیر باعث شده به یک باره بازار از جنس خالی گردد.

جیب مردم هم روز به روز تنگ تر و خالی تر می گردد. بسیاری از مودم روترهای جدید اصلا به صرفه نیست وارد ایران گردد چون قیمت هایی بالای 5 میلیون تومان پیدا می نمایند و طبیعی است که بیشتر از چند عدد فروش نمی رود.

در این میان، بعضی حرکات سودجویانه هم در بازار مشاهده می گردد. مثلا، وارد نکردن محصولات جدید برای فشار به بازار تا محصولات به جامانده در انبار به طور کامل و با قیمت های بالایی توزیع و به ملت فروخته گردد.

به هر حال، این روزها اصلا زمان خوبی برای خرید مودم روتر ADSL/VDSL نیست و بهتر است یک ماهی صبر کنید تا اوایل اسفندماه که شاهد سری جدیدی از محصولات خواهیم بود.

اگر بخواهید مودم روتر ADSL زیر 1 میلیون تومان خرید کنید؛ احتمالا چیزی بیشتر از یک مودم روتر قدیمی سری N با سرعت 300 مگابیت…

اگر عاشق فشن و رنگ زرد قناوری هستید و دوست دارید همه گجت های شما همین رنگ را داشته باشند؛ خرید مودم آلکاتل EE120 را پیشنهاد…

مودم های استاندارد دارای یک شیار یا اسلات سیم کارت هستند و شما فارغ از اینکه می خواهید اینترنت 4G یا TD-LTE بهره ببرید؛ باید یک سیم کارت از…

گاهی اوقات کمال گرایی حسابی هزینه بردار است. اقرار می کنم خودم هم تا حدودی کمال گرا هستم و دوست دارم بهترین هر چیزی را بخرم. اما بازار به…

دیروز در خبرگردی هایم به خبر افتتاح فروشگاه اینترنتی ایزی مارکت برخوردم. فروشگاه آنلاین محصولات دی لینک در ایران که توسط شرکت ایزی راه اندازی شده است. سال ها…

در سال 2019 هستیم و خرید مودم روتر تک بانده اصلا منطقی نیست. مودم روترهای تک بانده از نظر امنیت، کارایی، ویژگی ها، امکانات، به روزرسانی ها و…

جنس های چینی به عجیب و غریب بودن یا امکانات زیاد ولی قیمت پایین معروف اند. حالا امروز می خواهیم مودم روتر چینی معرفی کنیم که هم امکانات…

تا همین یک سال پیش، اگر می خواستید گران ترین مودم یا روتر بازار ایران را خریداری کنید؛ باید هزینه ای 1.5 تا 2 میلیون تومان متحمل می شدید….

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: شبکه چی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3185

به "چرا این روزها وقت مناسبی برای خرید مودم VDSL، ADSL نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا این روزها وقت مناسبی برای خرید مودم VDSL، ADSL نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید