چگونه در دیجی کالا استخدام شویم؟

به گزارش وبلاگ باران خشک، امروزه با وجود بحران مالی موجود، پیدا کردن کار مورد نظر ممکن است ماه ها زمان ببرد. طولانی شدن جستجوی شغل ممکن است باعث نگرانی و افسردگی متقاضیان کار گردد و حتی کارجویان را نسبت به آینده شغلی شان بدبین کند. اما بعضی از سازمان ها هستند که بر اساس ترکیب مهارت، یادگیری و خلاقیت توانسته اند نتایج خوبی از جذب و استخدام افراد کاردان، علاقه مند و مسئولیت پذیر بگیرند.

چگونه در دیجی کالا استخدام شویم؟

دیجی کالا به عنوان یکی از شرکت هایی ایرانی توانسته با ایجاد فضای مناسب، محل خوبی برای فعالیت حرفه ای افراد با علایق و استعدادهای مختلف ایجاد کند. این سازمان با تنوع شغلی بالغ بر 486 فرصت شغلی از جمله: توسعه دهنده هوش تجاری، کارشناس تبلیغات، کارشناس فراوری محتوا، جامعه شناس، راننده لیفتراک، مدیر جذب استعدادها و... توانسته است یکی از بهترین شرکت های ایرانی در زمینه جذب نیروی کار باشد.

دیجی کالا طی 15 سال فعالیت خود همیشه در بخش های مختلف نیروی انسانی استخدام نموده است. اما شیوع کرونا باعث شده تا این فروشگاه آنلاین با شتاب بیشتری نیرو جذب کند. از این رو دیجی کالا اعلام نموده است در امسال به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش شیفت کاری، تعداد نیروهای خود در بخش عملیات را به شدت افزایش داده و در مجموع 3028 نیروی جدید در نیم سال اول 99 به تیم عملیات دیجی کالا پیوسته اند.

طبق گزارش منابع انسانی منتشر شده این سازمان مهمترین معیار دیجی کالا برای همکاری با کارجویان مهار های تخصصی و نرم است و لزوما عدم ارائه مدرک تحصیلی دلیلی بر عدم همکاری با ایشان نیست. این دیدگاه فرصتی را برای کارجویان ایجاد می نماید تا با هر مدرک تحصیلی بتوانند در این سازمان در آنچه تخصص دارند فعالیت نمایند. اما قبل از اقدام بهتر است فرایند استخدامی در دیجی کالا را با هم آنالیز کنیم.

از چه راهی به دیجی کالا رزومه ارسال کنیم؟

برای ارسال رزومه به دیجی کالا راه های مختلفی وجود دارد. اما متداول ترین روش برای ارسال روزمه بخش فرصت های شغلی دیجی کالا به آدرس Career.digikala.com است. به طور متوسط ماهانه 40 هزار مشاهده از این صفحه صورت می گیرد. دلیل اصلی استفاده بیشتر کارجویان از این صفحه آپدیت بودن و انتشار به روز فرصت های شغلی است.

نکته قابل توجه این استفاده از این بخش این است که در نیمسال 99، حدود 5 درصد از کارجویانی که از این طریق اقدام به ارسال رزومه کردند، استخدام شدند. ضمناًً می توانید به وسیله سایت های کاریابی، شبکه های اجتماعی و... نیز برای ارسال رزومه اقدام کنید.

اشتغال در تیم تکنولوژی و غیر عملیات دیجی کالا

رشد فرایند استخدامی دیجی کالا قابل ملاحظه است. در سال 1397 تعداد 6700 کارجو در واحد تکنولوژی و غیر عملیات جهت استخدام اقدام نموده بودند و این عدد در سال 1398 به 8816 نفر رسیده بود. و با توجه به پیش بینی های اجرا شده تا انتها سال 1399 این عدد بیش از 14 هزار نفر خواهد شد.دیجی کالا همیشه در حال توسعه بخش های مختلف خود است و با گسترش کسب وکار این سازمان احتیاج روز افزون به استخدام در بخش های مختلف را حس می نماید. دیجی کالا سعی نموده است با بهبود فرایند استخدام میزان متوسط زمان هر استخدام را از 44 روز در سال 1397 به 28 روز در سال 1399 کاهش دهد.

در نیم سال اول سال 1399، تعداد 7282 نفر برای دیجی کالا رزومه ارسال نموده اند که از این تعداد 161 نفر پس از آنالیز رزومه و مصاحبه در این سازمان استخدام شده اند.

همانطور که در بالا اشاره شد رشد متقاضیان کار در دیجی کالا از سال 1397 تا 1399 افزایشی بیش از 2 برابر داشته است، اما کاهش از 44 روز به 22 روز در فاصله زمانی بین ارسال رزومه تا استخدام، نشان از اهمیت دادن به زمان کارجویان می باشد.

طبق گزارش سرمایه های انسانی دیجی کالا در سال 1399 بیش از 7 هزار نفر برای فعالیت در واحد تکنولوژی و غیر عملیات دیجی کالا درخواست داده اند که نزدیک به 1000 نفر از آن ها پیروز به مصاحبه حضوری شده اند. از این تعداد 161 نفر در دیجی کالا استخدام شده اند که نشان می دهد تنها 2% از کارجوها و 89% از کسانی که دعوت به همکاری شدند، برای جذب پیروز بوده اند.

در کدام بخش ستادی دیجی کالا احتمال استخدام بیشتر است؟

دیجی کالا نیروی ستادی را اینگونه تعریف می نماید: نیروهای ستادی شامل تیم غیرعملیات، تیم تکنولوژی و همکاران مهندسی و مدیریتی تیم عملیات است.

دیجی کالا در سال 98 فرصتی را برای دانش آموختگان با استعداد فراهم کرد که حتی بدون داشتن سابقه کاری بتوانند برای آن اقدام کند و درصورت احتیاج سازمان به نیروی کار رزومه های آن ها آنالیز گردد و برای مصاحبه دعوت شوند.

تیم تکنولوژی این سازمان به نسبت تعداد موقعیت هایی که دارد، بیشترین تقاضای کار را داشته است و تقریبا برای هر موقعیت 115 کارجو تقاضا داده اند.

تیم تکنولوژی با استخدام 53 نفر در نیمه اول سال 1399، بیشترین میزان استخدام را در بخش ستادی داشته است؛ که بیش از 30 درصد کل استخدام ها را شامل می گردد.

چگونگی ورود به تیم عملیات دیجی کالا

با توجه به ماهیت کارهایی که تیم عملیات انجام می دهد، تعداد مصاحبه و استخدام همکاران انبار، پخش، توزیع و امورمشتریان همیشه نسبت به تیم های دیگر بالاتر است. با شیوع کرونا و در نیم سال اول سال 1399، 3028 همکار جدید در این بخش استخدام شده است.

از این تعداد 3001 نفر در بخش انبار، توزیع و امور مشتریان و تعداد 27 نفر در بخش مهندسی و مدیریت تیم عملیات کار خود را آغاز نموده اند.

از 16930 مصاحبه اجرا شده تعداد 3001 نفر استخدام شده اند که متوسط زمان هر استخدام 10 روز بیشتر نبوده است.

آیا کارجویان از فرایند استخدام در دیجی کالا راضی هستند؟

سرمایه های انسانی دیجی کالا همیشه کوشش نموده تا تجربه کارجویان را بهبود ببخشد. به همین علت پس از برگزاری مصاحبه های استخدامی، نظرسنجی رضایتمندی برای کارجویان ارسال می نماید تا با شناسایی مسائل، فرایند جذب و استخدام را متناسب با بازخوردها تغییر دهد.

این شرکت در سال 1399 توانسته به رغم گسترش و پیچیدگی های بسیاری که در فرآیند جذب داشت، میزان رضایت کارجویان را تا 2 درصد افزایش دهد.

کلام آخر

با وجود 486 فرصت شغلی در دیجی کالا و نرخ تبدیل 16 درصدی استخدام، کارجویان می توانند امیدوار باشند در صورت علاقه مندی به حضور در محیط کاری پویا و قابل رقابت با شرکت های مطرح جهانی با داشتن تخصص مناسب فرصت لازم برای شکوفایی استعداد خود، در این سازمان را داشته باشید.

منبع: فرارو

به "چگونه در دیجی کالا استخدام شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در دیجی کالا استخدام شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید