کرونا 13 تریلیون دلار خرج روی دست دنیا گذاشت

به گزارش پرسینا بلاگ، انتظار می رود فرایند افزایش بدهی های جهانی ادامه پیدا کند و 27 میلیون نفر دیگر فقیر شوند.

کرونا 13 تریلیون دلار خرج روی دست دنیا گذاشت

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، یک نشریه ژاپنی در گزارشی به تبعات اقتصادی کرونا برای دنیا پرداخته و نوشته است: تا به امروز ده ها تریلیون دلار تعهد اقتصادی برای دولت ها و بانک های مرکزی در نتیجه شیوع کرونا در دنیا برای حمایت از اقتصاد و کسب و کار ها ایجاد شده است و آن طور که برآورد های اجرا شده از مدل سنجی شیوع کرونا نشان می دهد، خسارتی که کرونا تا به امروز به اقتصاد دنیای وارد نموده است رقمی حدود 13 تریلیون دلار تخمین زده می گردد که این رقم شامل بسته اخیر 900 میلیارد دلاری آمریکا نیز می گردد که هفته گذشته در کنگره آمریکا به تصویب رسید.

انتظار می رود که کماکان بسته های محرک جدیدی در نقاط مختلف دنیا اجرایی گردد که در نتیجه آن ها بدهی دنیای به شدت افزایشی گردد. کارشناسان پیش بینی می نمایند مجمع بدهی های سال جاری 25 درصد بیشتر از کل فراوری ناخالص داخلی دنیا باشد. اکنون حدود 78 میلیون نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده اند که در این بین بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر، جان خود را از دست داده اند. آمریکا اکنون اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در دنیا می گردد و پس از آن نیز برزیل، هند و مکزیک قرار دارند.

اکنون بسیاری از نهاد های بین المللی نسبت به شرایط وخیم اقتصادی دنیا هشدار داده و گفته اند شرایط تا سرانجام سال جاری به شرایط پیش از شیوع کرونا باز نخواهد گشت. سازمان ملل پیش بینی نموده است با توجه به رکود فراگیر حاکم بر اقتصاد های عظیم، متوسط رشد اقتصادی سال جاری دنیا به منفی 5.6 درصد برسد. این نهاد بین المللی همچنین هشدار داده است که در نتیجه شیوع کرونا حدود 27 میلیون نفر دیگر به وضعت فقر مطلق برسند. با تداوم رویه کنونی پیش بینی می گردد تا سرانجام سال 2030 حدود یک میلیارد نفر در دنیا در فقر زندگی نمایند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6206

به "کرونا 13 تریلیون دلار خرج روی دست دنیا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 13 تریلیون دلار خرج روی دست دنیا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید