گنبدکاووس می تواند شهر جهانی فرش گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس گفت: این شهر به عنوان شهر ملی فرش ترکمن با فعالیت بیش از 5هزار هنرمند در حوزه فرش، از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به شهر جهانی برخوردار است.

گنبدکاووس می تواند شهر جهانی فرش گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، مریم آق آتابای دوشنبه 26 خردادماه 99 در بازدید از کارگاه صنایع دستی منطقه گفت: این شهرستان به عنوان شهر ملی فرش ترکمن، حدود 8730 هنرمند در رشته های صنایع دستی دارد که 5هزار نفر از آنان در حوزه فراوری فرش ترکمن مشغول فعالیت هستند.

او اضافه نمود: در حال حاضر به صورت پراکنده 13 فروشگاه صنایع دستی، 12 فروشگاه عرضه فرش و هشت فروشگاه صنایع دستی در بازارچه بخش خصوصی گنبدکاووس فعالیت دارند. کوشش می کنیم با همکاری شهرداری بازارچه صنایع دستی دائمی را برای تجمیع این فروشگاه ها در کنار یکی از بناهای تاریخی راه اندازی کنیم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس مطرح کرد: این شهرستان به دلیل ظرفیت بالای حوزه صنایع دستی احتیاج به بازارچه دائمی دارد و در صورت اختصاص زمین مناسب توسط شهرداری، این اداره اعتبار ساخت آن را تأمین خواهد نمود.

اوگفت: تا زمان تأمین زمین مناسب برای احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا می توانیم همانند گذشته بازارچه هایی به صورت موقت و فصلی در بعضی مکان های مرکزی شهر یا مکان های مناسب دیگر راه اندازی کنیم.

آق آتابای گفت: 59 کارگاه صنایع دستی در رشته های مختلف مانند نمدمالی سنتی، زیورآلات ترکمن، نقاشی روی پارچه، زیورآلات سنتی، بافته های داری، رنگرزی و تذهیب در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4689

به "گنبدکاووس می تواند شهر جهانی فرش گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنبدکاووس می تواند شهر جهانی فرش گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید