ماسک هایی که با تشخیص کرونا می درخشند

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، محققان دانشگاه هاروارد مشغول ساخت ماسک هایی هستند که با ردیابی ویروس کرونا می درخشند. برای این منظور حسگرهایی در تاروپود پارچه بافته می شوند و زمانیکه فرد در آن نفس می کشد، ویروس کرونا را ردیابی می گردد.

ماسک هایی که با تشخیص کرونا می درخشند

در مرحله بعد اگر فرد مبتلا به ویروس باشد، ماسک نوری فلورسنت منتشر می نماید. این طرح اولیه نیازمند آن است که ماسک از طریق یک دستگاه قابل حمل آنالیز گردد تا ابتلای فرد به کووید19 را کنترل کند. هنگامیکه قرنطینه شیوع ویروس کرونا لغو گردد، می توان به جای اندازه گیری دمای بدن افراد برای ردیابی کووید19، از این روش برای شناسایی سریع بیماران استفاده کرد.

محققان دانشگاه های هاروارد وMIT ادعا می نمایند می توان این روش را در حوزه حمل و نقل به کار برد. این در حالی است که انگلیس سعی دارد با شیوه ای ایمن کارمندان را به محل کار خود بازگرداند.

جیم کولینز یکی از محققان می گوید: همزمان با بازگشایی سیستم حمل ونقل می توان از این فناوری در بخش امنیتی فرودگاه ها و هنگام انتظار مسافران برای هواپیما استفاده کرد.

مورد استفاده دیگر به کارگیری در حمل ونقل عمومی است. بیمارستان ها نیز می توانند از این روش استفاده نمایند. این فناوری نخست در سال 2016 میلادی برای مقابله با شیوع ویروس های زیکا و ابولا توسعه یافت.

به گفته کالینز ساخت این دستگاهها حدود یک دلار هزینه دارد و مقامات می توانند با اسکن کردن ماسک های عابران ابتلای ویروس به آنها را آنالیز نمایند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4463

به "ماسک هایی که با تشخیص کرونا می درخشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک هایی که با تشخیص کرونا می درخشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید